Har en sådan och har inte heller klurat ut vad det ska vara till, det närmaste jag kommit är om man vill lägga en regel på den och bakåt över båten för att skapa en "taknock" för en pressenning så det blir fall så att snö/vatten rinner av, men det kan vara helt fel men det framgår iaf inte i manualen.
Tack för ditt svar. Ja det kanske är så =) Är du nöjd med vagnen annars? Hur fungerar det utan vinch? Tror du en båt på 4,30 passar på den? Hur stor båt har du?
Jag har monterat winsch på den och kommer inför hösten att förlänga dragstången då den är för korrt = för baktungt med en båt på 4m så en på 4,3 med motor om det är en tyngre motor blir jobbigt, men en galvad profil på 1m som passar inuti dragstången och bultad så är problemet löst.
För övrigt är kärran mycket bra för den pengen, bara att rekomendera.
Biltema har också en som funkar bra och är lätt att bygga om till en klart duglig kärra med winsch. Förlängde också min utan några som helst problem. Klart värt de pengarna.
Hej, jag har precis monterat i hop Julas trailer och tagit upp min lilla styrpulpetare och kände att en vinsch skulle vara bra.....
Hur och var monterade du din vinsch? Vore toppen om du har en bild också.
/
Hej! Ny här på forumet efter en tids läsande enbart.
Sugen på denna kärra som jag såg både Jula och Biltema säljer, verkar vara nästan likadan! Har en liten Ockelbo som skall tas upp snart och det verkar inte finnas så mycket begagnade trailers/upptagningsvagnar på blocket. Inte till rimliga priser i alla fall!
Ni som monterat vinsch, vore kanoners om ni hade någon bild och kanske några bra tips på hur man går tillväga på enklast möjliga vis!
Den saknar stag baktill för axeln som ska gå till dragstången. Vad blir resultatet om du kör upp för en hög asfaltskant eller en sten vid en naturramp? tror hela skiten kröker sig. Sämsta konstruktionen jag sett....
Kommentera