Tips på bra trailer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra trailer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra trailer?

Hejsan! Tänkte införskaffa mig en 80 km/h vagn nu i vår men det finns ju som bekant en uppsjö att välja mellan så jag tänkte kolla om nån kan tipsa om nån bra obromsad vagn. Båten jag har är en Linder 445 Basic och den skall trailas både lång och korta sträckor och vagnen bör vara lätt och smidig och gärna till ett bra pris

Ska du ha en bra trailer sä är ju bålstasläpet bäst enligt mig. Fågelsta är ju oxo bra men dom trailarna kostar lite mer men man får vad man betalar för......

Senast ändrad av big catch; 2011-01-31, 12:19.
    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

TK-trailer är jättebra, jag är ruggigt nöjd med hur lätt båten kommer upp på den och hur fint den beter sig på vägen med sina lite större hjul.
      Sen får dom väl LED-belysning i år har jag hört, så man slipper ta bort belysning när man backar ner i vattnet om jag förstått rätt.
      Jag trodde min Silver Fox skulle bli svårtrailad med den vassa kölvinkeln, men icke! Dom två hjulen längst bak riktar båten rakt på en gång.

Har haft Brenderup i många år innan och det är som natt o dag i jämförelse, vad som helst förutom Brenderup och liknande märken som har platta sidorullar och konisk kölrulle längst bak.
      Det är nåt fruktansvärt trixigt att få upp även en liten båt på såna och till slut tog mitt tålamod slut, då man vid minsta vind får använda vadare och kliva ut i vattnet för att rikta båten rakt på släpet. Sidorullarna viker sig åt fel håll och båten bara glider åt sidan på stödrullarna.
      Även om vi oftast är två pers så kunde det ta 20min innan vi fick upp båten ordentligt.
      Tycker dessa är mer som upptagningsvagnar med belysning och förstår inte att dom får användas som 80-vagn ö.h!
      Senast ändrad av EsoxToni; 2011-01-31, 13:47.

Kommentera

Ursprungligen postat av EsoxToni Visa inlägg
        har platta sidorullar och konisk kölrulle längst bak.
        Hej Toni Dorff

Om du hade platta sidostöd så hade du säkert punktering ,vissa modeller innehåller en slang med luft i precis som på en trampcykel
        Med koniska kölrullar så är det självklart att båten vandrar av åt sidan vid uppvevning
        var fick du tag på såna ?
        Kan varmt rekomendera Runda hjul på sidostöden och v-formade/timglasformade kölrullar

såna använde Gös-Hilldur och jag redan på 70 talet och jag kan säga att det gick riktigt snabbt och smidigt att ta öpp och lägga i våran ombyggda båt med hemmagjord inredning av ebenholtz och tectylad sibirisk furu i nordhollänsk stil
        samma stil som sportfiskarna i frankrike tog med sig på sina framgångsrika fiskeresor till holland

Håll ögonen på vägen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
        15 svar
        739 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sadda
        av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
        4 svar
        341 visningar