Korta eu trailer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Korta eu trailer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Korta eu trailer?

Tjenare.
    Funderar på att köpa en reko 650 eu trailer till min ryds 405 av en god vän.

Men trailern är så satans jävla lång, skär som ett elände i kurvorna. Är desutom jävligt fundersam över om jag kan ta mig ner för min korta/branta gargeupfart utan att bli hängande .

Känns utan att ha mätt på den som det utan vidare skulle gå att korta av dragstången en meter. Har en känsla av att den är nån extra lång historia. Tornet sitter idag cirka 1,5 meter från handsken och han utan vidare flyttas bak 5 dec till.

Är ju bara en 4 kantsprofil med 2 hål borrade till att fästa handsken med + elkabln som löper inuti.
    Finns det några risker med ett sånt ingrepp, förutom det uppenbara att den kanske inte slinker genom besiktningen om det updagas?
    Men gör man det snyggt lär det inte synas för 5 öre + att den förmodligen skulle bli jävligt mycke smidigare.

alla synpunkter är intresanta!!

Mvh Mikko

Personligen tror jag inte det är några problem.
    Men inget jag är beredd att ta gift på.
    Står det på skylten eller i regbevis hur lång den är?
    //C
    http://sportfisher.se

Kommentera

Sätt ut en bytesannons. Finns säkert någon som sitter på en för liten trailer.
      www.stampelures.se

Kommentera

Det borde med största sanolikhet stå längd där. Men va fan om det inte är fullt med fula rondel "jack" i dragstången tror jag inte dom saknar en meter eller mer .
        Ska fan i mig sätta kapen i den nästa vecka om ingen höjer ett varningens finger här. Kompisen är utbildad smed, så det blir nog grejer!

Oft : Om cirka en vecka tippar jag på att isen på sottern är borta, det forsätter blåsa och va varmt på dagarna! Såg att avern hade en 250-400 meter lång råk där iboholmsån mynnar

Kommentera

Förmodligen kommer jag inte behöva betala ens i närheten av marknadsvärde för trailern då min kompis är åt helvete för snäll. Känns sådär att sälja eller byta bort den direkt. Är egentligen inte ens ett alternativ.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
          15 svar
          740 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sadda
          av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
          4 svar
          341 visningar