vinscha upp trailern?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vinscha upp trailern??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av fajsen Visa inlägg
    hej.har också vinschat på detta sett å de brukar funka bra.däremot på sand å grus-sten dvs mjuka underlag brukar det vara ett helvete om trailern inte har ett bredare luftgummihjul.på stödhjulet.en ggn i norrland fastnade vi på en sand strand detta sätt funkade inte.gick då till närmaste bonde.kl var ca kvart i elva på kvällen.han drog loss mig med traktorn.när jag frågade vad han ville ha för besväret?muttrade han bara SÖMN å ngnting om tokiga fiskare från stockholm.han skull tydligen upp kl 3 å harva.mvh stefan
    Detta är en riktigt bra synpunkt och idé. Jag kommer garanterat att byta ut hjulet fram. Det skär ner så förbannat. Jag har, för ändamålet, tre durkskivor i alu á 1m x 50cm fästa bak på trailern. Dessa lägger jag ut när underlaget är kass. Dock slipper man gärna onödigt meck, och går det så är det enklare. Jag vill vara iväg 15 minuter efter landstigning.

Kommentera

Ursprungligen postat av volvoxc Visa inlägg
      när vi ändå är inne på ämnet......
      någon som vågar sjösätta från sandstran med fyrhjulsdrivet?
      Det har jag gjort många gånger. Men det finns väl olika sorters sand oxå. De stränderna vi använder är ganska hårt packade.
      Har en Subaru, i med lågväxeln och försiktig med gasen så funkar det. Åtminstone med mindre båtar.
      Mvh Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
      4 svar
      460 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg mrfisker  
      Arbetar...
      X