köp av trailer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

köp av trailer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• köp av trailer

hej

är nybilven båtägare och skulle behöva hjälp med att hitta ett bra släpp. har kollat runt lite och hittat ett som värkar bra men tänkte höra vad ni tycker om det, är en trailer från tiki (http://slap-fordonscenter.se/2011/10...er-battrailer/)

båten jag har är en osänkbar båt som är med i sällskapsresan sos =) den är ca 4.5 meter lång.

kom gärna med tips på vad jag ska tänka på vid köp av trailer och om ni vet vart man kan hitta det billigare någonstans..

hälsningar

Ludde

ett par tusen billigare här...http://www.lhbatar.se/slap/tiki_obroms.php
    finns nog billigare kanske bara du letar,tog nån minut att hitta detta pris...sen beror det ju på var man bor...

Själv föredrar jag dock bromsade trailers...skulle nog också kanske gå upp en storlek...men det är jag det...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas.l Visa inlägg
      båten jag har är en osänkbar båt som är med i sällskapsresan sos =) den är ca 4.5 meter lång.
      Är det den båten eller bara en likadan?!

Titanic

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
        Är det den båten eller bara en likadan?!

Titanic
        Hej Totte;

Snygg och avundsframkallande bild. De där två Titanic-grabbarna ska vi inte störa. De är ju mitt i sillfrukosten....

Bilden får mig att tänka på att vi aldrig har varit närmare midsommarafton 2012?

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas.l Visa inlägg
          hej

är nybilven båtägare och skulle behöva hjälp med att hitta ett bra släpp. har kollat runt lite och hittat ett som värkar bra men tänkte höra vad ni tycker om det, är en trailer från tiki (http://slap-fordonscenter.se/2011/10...er-battrailer/)

kom gärna med tips på vad jag ska tänka på vid köp av trailer och om ni vet vart man kan hitta det billigare någonstans..

hälsningar

Ludde
          Hej Ludde Andreas;

Dina bilder (förutom Näbbgäddan) får mig att tro att du bor långt uppe i Norrland. Ring till Nicklas Hedström på Bålsta-Släpet AB, 0171-468050 och fråga efter en bra trailer. Det bör vara rätt tid nu före nyår att få ett bra pris....

Old Firehand

Kommentera

med min erfarenhet så skulle jag läga stålarna på en reko
            typ 1817
            grymt stadig trailer på alla sätt det främsta äratt man slipper rampeländet!

och det går att åka på med den efter utan en massa strul om man har lite mera brått än vad man får
            sålde båt och trailer å till den nya så ingck det även där en reko 1300 bromsad grym kärra det med!
            JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
            <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

tack för alla svar, japp det är precis en sådan båt =)

vad är skillnaden på en bromsad och en obromsad?

old firehand : jo om det vore så väl att man bodde i norrland. bor faktist i göteborg =)

Kommentera

En bromsad har bromsar.

En obromsad har inte bromsar.
                Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Jag har själv en BT-700, största skillnaden (förutom totalvikten, min är på 750 kg) är att "vippen" är bra mycket större.
                  Har ingen erfarenhet av andra trailers än denna.
                  Fördelar enl. mig:
                  - Vippbryggan
                  - Slippa ljusrampen vid sjösättning

Nackdelar enl. mig:
                  Orginalvinchen, usel kvalité (bytte jag faktiskt igår )
                  Hjulaxeln sitter väl långt bak, kan var krångligt att backa om det är trångt. (å andra sidan blir du proffs på att backa! )

Lycka till!

Kommentera

Jag köpte en
                    Tk bt750 i höstas för 12 000 helt ny.
                    Är riktigt nöjd med den, båten ligger perfekt på trailern och trailern går fint på vägen.
                    Den är robust och riktigt prisvärd, dessutom slipper du ta den ljusrampen.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                    4 svar
                    431 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Arbetar...
                    X