Någon båt som inte passar på Thule ES 450? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon båt som inte passar på Thule ES 450?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon båt som inte passar på Thule ES 450?

Skall sannolikt köpa en Thule ES 450 nästa vecka.

Har tänkt köpa en mindre båt typ cresent 380, HR 390, HR 400 osv med en 4-10 hk motor.

Någon som vet om det är någon båt i den storleksordningen som inte passar just den trailern? Vill ju inte begränsa båturvalet pga trailern.

Har precis sålt en större båt så jag vet redan att jag inte behöver en större trailer.

//Mikael

Bättre idé att köpa båt och sen anpassa trailerköpet efter båten. Förstår problematiken att hämta båten dock men alla båtar ligger inte bra på alla trailers. Hade en Fogelsta 404U tidigare vilken är samma trailer har jag för mig som en Thule ES 450 men med annan totalvikt. Min Quintrex 390 gick ej att ha på denna trailer utan modifiering, bytade till en TK BT600.

Jag hade nog satsat på en TK-Trailer BT500/600/650/750. Rullarnas justeringsmöjlighet gör dom enklare att anpassa till olika båtar. På just Thule ES går det ej att justera bakre sidorullarnas vinkel vilket kan skapa problem. Hade min fogelsta 404U (samma trailer) till min Jofa 370 samt min Ryds 390, tyckte ingen låg bra på den trailern.

MVH/Gimmy
    [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Kolla in Majavas VT-750.
      De är ganska nya på Svenska marknaden så priset på dem är fortfarande löjligt bra.

Skitbra kvalitet rakt igenom med smarta finesser som: vikbara baklyktor (bra vid sjösättning) Bladfjädring!! och väldigt enkelt att justera in för olika båtstorlekar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
      15 svar
      739 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sadda
      av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
      4 svar
      341 visningar