Hjälp med gäddflugfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med gäddflugfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med gäddflugfiske

Hej allihopa! Hur bra tror ni att det här setet är?

GL act4 9' #9
    GL Pike WF8 Flyt
    Scierra TX2 7/9

Tacksam för alla tips, till exempel är det bättre att ha en Pike WF9 ist? Vill inte att linan begränsar mig för att dänga vissa flugor

Är någon bekant med rullen? Vad jag förstått spelar det ingen större roll vilken rulle man har men man vill ju fortfarande ha en pålitlig! Har hittat rullen begagnad för 500:- Kanske hellre ska lägga dom pengarna på en ny Vision deep?

Kom med tankar och idéer

vet inte hur spöt är klassat så att säga men en 9:a skulle säkert passa bättre i linväg, kanske t.o.m. en tia. annars tycker jag det låter bra. om du trivs med spöt så. skitfiske på dig. =)
    sigpic

Kommentera

act4

Ursprungligen postat av Albin9292 Visa inlägg
      Hej allihopa! Hur bra tror ni att det här setet är?

GL act4 9' #9
      GL Pike WF8 Flyt
      Scierra TX2 7/9

Tacksam för alla tips, till exempel är det bättre att ha en Pike WF9 ist? Vill inte att linan begränsar mig för att dänga vissa flugor

Är någon bekant med rullen? Vad jag förstått spelar det ingen större roll vilken rulle man har men man vill ju fortfarande ha en pålitlig! Har hittat rullen begagnad för 500:- Kanske hellre ska lägga dom pengarna på en ny Vision deep?

Kom med tankar och idéer
      Har en 9a själv men varför 8#lina på ett 9spö? Kör med 9 gl pike intm3 o cortland pike/muskie flyt #9 . 9 till 9 spöt är tumregel! bättre 1 klass upp än ner är det vanligaste.Rulle spelar mindre roll då gäddan sällan rusar några längre sträckor .

Kommentera

Tack för hjälpen tror jag köper ett färdigt set istället!

Funderar på antigen ett Gl at4 Pike #9 med flytlina:

Eller ett oanvänt beg. Big daddy #9

Någon här som har provat någon av seten eller vet något annat intressant för omkring 2000 Kr?

//Albin

T

Kommentera

Tjena! Båda kiten är bra. Och tillfredställer de flesta utom möjligen de mest super kräsna, "Kungarna vid strand kanten" då Mest bara en fråga om vilket av dem du kan få till bäst pris helt enkelt.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Grattis och välkommen in i gäddflugfiskets värld.
            ha så kul och lycka till, glöm inte wire tafsen, man blir lätt lite små sne då...
            Fiske med torrflugor och nymfer är äkta flugfiske!
            Spinnfisket kan slänga sig i väggen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            159 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jimmykay  
            Arbetar...
            X