Bra tips på böker och filmer om CDC-flugbindning ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra tips på böker och filmer om CDC-flugbindning ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra tips på böker och filmer om CDC-flugbindning ?

Letat o sökt hela nätet men verkar ha fastnat i nån form av ond spiral samma flugmönster som ploppar upp hela tiden. Är på jakt efter olika tekniker när man binder med cdc. Själva flugorna är sak samma men byter ut hacklet mot cdc så har man en CDC-fluga. Vad mer kan man hitta på med denna fjäder ?

Så tipps på bra böcker och filmer om cdc flugbindning mottages
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Här är litet cdc godis i bok och video form:

CDC flugbindar bibeln no. 1 T.om Klingberg rekommenderar den.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

joo den boken har man sneglat på ett antal gånger har för mig att de va ca 130 flugor av cdc i den så den kommer jag nog beställa. Sen kanske kompletera med klingbergs dvd den magiska flugan cdc.

Boken beställd

samt en bok om nattsländor

Nu har man lite o läsa inför säsongstarten
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

verka vara bra den där "Nattsländor : flugfiske och flugbindning" . kann du komma med lite feedback omden e värt att inhandla efter att du ha bläddra igenom den?

Kommentera

självklart, samt om man hittar några intressanta knep och mönster man kan binda med så kommer dessa upp på min blogg så småningom. Men mina flugaskar börjar svämma över så får nog ta och lugna ner mig på den fronten tills man satt några flugor i träd och buskar :P

Kommentera

du mennar vegetariskt flugfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
              joo den boken har man sneglat på ett antal gånger har för mig att de va ca 130 flugor av cdc i den så den kommer jag nog beställa. Sen kanske kompletera med klingbergs dvd den magiska flugan cdc.

Boken beställd

samt en bok om nattsländor

Nu har man lite o läsa inför säsongstarten

Låter juste.

Då har du nog sedan all info du kan tänkas behöva vad det gäller cdc bindande och om Nattsländor kan jag tro?

Kommentera

Ursprungligen postat av fadexer Visa inlägg
                du mennar vegetariskt flugfiske

He, he, he! Vits gubbe där!

Kommentera

Lite snabb feedback... Har läst boken om nattsländor och har fungerat på att köpa den. Jag lånade den på biblioteket och den är bra!!!

Klingbergs dvd den magiska cdc-flugan är också riktigt bra, som även övriga av Klingbergs dvder.

Så båda är bra val!

Kommentera

Tack! Bra att veta. Lurar på att köpa Klingbergs CDC dvd.

Biblioteket, är en väldigt bra källa till info.

En annan bok som är väldigt nyttig att äga är Kenneth Boströms bok: Dagsländor i Öring vatten.
                    Nästan en "måste bok" för flugfiskaren. Är ju inplastad och smidig att ta med till vattnet också.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-13, 00:02.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    150 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X