Tips på flugfiske, samt vart? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på flugfiske, samt vart?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på flugfiske, samt vart?

Hej alla,

Jag och familjen skall ut och göra en fiskeresa i sommar någonstans i Sverige, förmodligen upp i landet. Långt upp
    för i år är det fokus på flugfiske.

Jag undrar om någon har några tips på platser där man kan åka som en familj, boka stiga, och bra fiske?

Gärna annat fiske runt omkring med där min lilla dotter på 1,5 år kan börja lära sig mete och C&R, som sagt det ska ju börjas tidigt och hon har varit med ett par fiskerundor runt omkring här hemma i sthlm. Och älskat att se på när det nappar

Jag är nybörjare inom flugfiske, så gärna lite om vilka flugor man kan förvänta sig att införskaffa innan resan.

Tack på förhand för eventuella tips..

Älvdalen med Älvdalens camping.
    Inte jättelångt norrut kanske men det har nog allt ni letar efter.

Kommentera

Lillhärdal är ju fint. I synnerhet Härjeån. http://lillhardalsfvof.se/?page_id=7

Och som alltid när man fiskar i strömmande vatten. Ta även med sjunk linan. Den kan verkligen behövas om åarna går höga med vatten?

Den fyllda asken "Jämtland - Härjedalen, ger dig ett vettigt flug sortiment. http://www.flugor.se/ Ta även med ett gäng 9 fots nylon tafsar med 0.18 och 0.15 spets + ett par spolar nylon i de dimensionerna, så att du kan reparera tafsen. Det är mycket grönsaker att fastna i där ute i busken.

Vadar byxor + dito kängor + vadar stav ska du nog ha med också.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-05-18, 19:30.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

hej,

tack så sjukt mycket för dessa bra tips.

mvh Benjiwi

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
        0 svar
        156 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Jimmykay  
        Arbetar...
        X