blöta flugor !!!!!!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

blöta flugor !!!!!!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• blöta flugor !!!!!!!!!

tjo

jag har ett litet problem med att mina torrflugor blir blöta redan första kasten utan att det är nån fisk. vad ska jag göra för att dom ska hållas torra längre

försiktigare kast

Kommentera

Hur tar du hem flugan ? Själva kastet borde inte vara problemet eftersom flugans hackel borde bromsa upp "fallet" mot ytan. Annars kan du prova diverse medel som finns för att hålla flugan flytande. Men i dit fall så är det nått annat fel om de blir blöta efter första kastet. Hemtagningen av flugan i för högt tempo, långa snabba drag eller korta snabba.
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

jag brukar köra med små snabba ryck när det är stilla vatten annars låter jag den oftast ligga stilla

Kommentera

Impregnerar du dina torr flugor innan du använder dem? Kanske kvaliteten på hacklet på flugorna inte är det bästa?

Hur som helst. Man ska alltid impregnera torrisar. Loon Aquel är bra. En gel som du tar en klick stor som ett större ris korn ca. Och som du sedan smetar ut litet mellan tummen och pekfingret innan du applicerar det på flugan.

Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-07, 12:38.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          150 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X