3zone #4 + WF #5 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3zone #4 + WF #5

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 3zone #4 + WF #5

Hejsan!

Efter att ha avslutat helgens fisketur med att sätta flugan i ett träd samt bryta av mitt Monterra spö är det dags för ett nytt spö.

Mitt gamla var 5/6 och jag vill ha ett lite klenare eftersom jag fiskar uteslutande i små sjöar och vattendrag.

Tror ni att 3zone #4 funkar ihop med WF #5 ? Det vore ju skönt att slippa köpa ny lina + rulle och istället bara hänga dit befintlig rulle och köra.

Ursprungligen postat av Blip
    Hejsan!

Efter att ha avslutat helgens fisketur med att sätta flugan i ett träd samt bryta av mitt Monterra spö är det dags för ett nytt spö.

Mitt gamla var 5/6 och jag vill ha ett lite klenare eftersom jag fiskar uteslutande i små sjöar och vattendrag.

Tror ni att 3zone #4 funkar ihop med WF #5 ? Det vore ju skönt att slippa köpa ny lina + rulle och istället bara hänga dit befintlig rulle och köra.

Jag kör med vision 3Zone #6 och använder #7 linor till den inga problem det är nästan så att jag föredrar #7 linan än den #6 lina jag har.

(Dock så har en kompis ett vison 3zone i #5 och den är lite (tyckte jag) svårare att köra en #6 lina på.)

Kommentera

Ursprungligen postat av Blip
      Hejsan!

Jag har kört med visions prylar de senaste åren och tycker att du ska använda en 5á 3ZONE till en WF5 lina. Jag har bla en Guidline tricast 5 som fungerar suveränt till lite lättare fiske, med snygga presentationer och bra drag i överhands och underhandskast. Om du väljer 4án så får du problem med vinden och det blir mindre allround i vardagsfisket. Till det lite tyngre fisket med förtyngda flugor krävs det enligt min erarenhet en lina med mer aggresiv tapering som Ex Pounch pro eller typ Bass/bugg tapering. Men allt är ju en fråga om vad man själv tycker och känner. Flugfiske bygger mycket på teknik och känsla. Testa innan du köper.Vad som passar dig är det som räknas. Jag tror att du kan få en vision 3Zon #5 eller #4 på Vargöns Järnhandel för en bit under 1000-lappen, ring och kolla med dem 0521/270072
      Skanky fishi`n in the ghetto is hard but..........

Kommentera

Det blev en 3zone #5 och jag kommer att använda min Guideline WF tricast #6 på den tills vidare. Det blir förmodligen att köpa ny lina till våren dock men tills vidare får det bli överbelastat. Det är dock fantastiskt stor skillnad på mitt fd. Monterra III spö och 3zone spöt!

Kommentera

Grattis blip!
          Du kommer att få många roliga timmar ihop med din nya investering. Jag tror du håller med mig att det finns inget spö som kan klå 3ZONE när det gäller prestanda i förhållande till priset.
          Skanky fishi`n in the ghetto is hard but..........

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          150 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X