Sjunkande torrflugor & annat - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjunkande torrflugor & annat

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köpt på mig ett #8 spö nu iallafall för att kunna fiska lite i hemtrakterna, gäddorna får passa sig!

Men vad kör ni på abborre? Poppers lär kanske fungera rätt så bra eller?

Vh/Isak

Kommentera

Små strebers, wolly bugger, zoner, muddlers etc. Funkar bra på borre.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ajsak Visa inlägg
        Hehe okej då låg de något i det han sa då (:

Vart och fiskat lite mer nu sen senast. Inte köpt på mig något nytt medel så får återkomma på den punkten! Var och fiskade öring i en tjärn nu här igår och hade två fina på. Första missade jag dock mothugget lite på och andra så glömde jag att släppa fluglinan och låta bromsen jobba när den rusade, så den tog av taffsen. Men man lär sig (:

Idag var jag och fiskade i fors för första gången. Gick väll sådär, nordlig vind och regn hela tiden så var väll inte perfekt. Fick upp en harr på kanske 20gr iallafall (hehe) och hade några större på som jag inte lyckades landa (: fick öva underhands och rollcast iallafall!

Nu ska jag dock snart hem och undrar lite hur man ska hålla igång flugfisket hemma. Bor i Sala så har en p&t sjö i närheten. Dock rätt så värdelös. Hur effektivt är fluga på abborre? Och vad kör man för flugor isåfall?
        Annars funderar jag väll på att köpa grejer så jag kan köra lite gäddfiske på fluga. Vad tror ni om det?

Update: Har vart och fiskat fors idag igen. Mycket bättre förutsättningar idag med lite sol till och med! Köpte på mig både loon aquel och mucilin innan. Har bara testat loon och den var SJUKT bra. Vilken skillnad! Tack igen för ett bra tips. Fick väll upp ett tjugotal blandat harrar och öringar idag, dock bara mindre storlekar (största var tre av harrarna som låg på mellan 30-40cm). Största öringen var väll kanske 15 eller så. Riktigt roligt att få känna lite fisk i fors, speciellt när man är rätt ny!

Vh/Isak
        Jepp! Inlärnings kurvan inom flugfisket är ganska lång. Och man lär ju sig förhoppningsvis en del genom misstagen också.

Jo, Loon Aquel, är det bästa torrfluge medlet jag har prövat hitentills iaf. Och pris lappen, är ju inte skrämmande precis om man ser till hur länge den lilla flaskan räcker.

Varsågod.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2012-07-27, 09:16.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Dr.L Visa inlägg
          Små strebers, wolly bugger, zoner, muddlers etc. Funkar bra på borre.
          Okej får köpa på mig lite sånt (:

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          148 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X