Helags - fisketips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Helags - fisketips?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Helags - fisketips?

Jag ska upp till Helagsområdet några dagar. Vi ska bo vid stationen och göra dagsutflykter. Någon som har tips på fiske i närheten? Tänker ta med flugspö. Fast inte vadare.

Det finns bra tjärnar i närheten av STFstugan Fältjägaren iaf, kanske lite långt som dagstur från fjällstationen dock.

Kommentera

Vid fiske vid fjällvandring måste fisket hanteras seriöst, det finns sällan möjligheter att fiska vis fjällstationerna/-stugorna. De flesta vatten är förbehållet samerna. Att gå med familj och barn och tro att man ska få fiska en massa blir nog ofta en besvikelse.

Jag fiskade några timmar i Handölan (en å). Ett napp, men fick ingen fisk upp på land.

Kommentera

gå mot ljugans vindskydd, ligger lite större sjöar på vägen vi fiskade i en som jag har för mig hette kroktjärn. det var på midsommar dagen så det flöt runt isflak där vi höll till mellan en ö och land. vi lyckades landa 2 öringar som va 1 kg+ med bottenmete. perfekt och ta en dagstur åt de här hållet för det är fint att gå (vi såg 4 rävar) och det är bara ca 2 timmar med full packning.
        http://arnefansfiske.wordpress.com/ "Vad vore man utan fiske?"

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Trickster, 2024-12-02, 19:49
        1 svar
        280 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg harlequine  
        Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
        1 svar
        313 visningar
        0 gillar