Hökensås i höst - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hökensås i höst

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hökensås i höst

Jag har faktiskt aldrig någonsin varit i Hökensås. Otroligt men sant.
    Men nu är jag nog på gång att göra en liten hösttripp dit. Så jag tar tacksamt emot tips kring både det ena och det andra. Fiskekort kan man köpa det på plats i någon automat eller liknande? Jag vill ju inte förboka, utan istället ta resan lite mer spontant när vädret ser ut att vara på topp.

Kort går att köpa i butiken på plats. I automat utanför butiken eller via nätet. Flugval/metod varierar rätt mycket från sjö till sjö tycker jag. Skall dit imorgon ( Nordvattnet ). Vi får se om man lyckas locka upp något, annars blir det nymfer/streamers

Är väl inte alltid så lättfiskat där om man inte känner till det, men hör med någon av gubbarna i butiken, så får du säkert tips om någon för tillfälligt het plats. Sedan finns ju alltid Baltak en mil därifrån som är mer lättfiskat
    Senast ändrad av Wadman; 2012-09-07, 18:39.

Kommentera

Häkta på dina stora streamers. Jag har varit där över en helg, fick 14 bågar i olika sjöar, alla på masken... Eller ursäkta. En på superkaninen. Kör intermediate lina och masken.
      sigpic

Kommentera

Japp, så kan det vara. Fast det är nog inget man skall ta för givet. Beror ju också på vilken årstid man fiskar där. Ganska lättfiskat på våren och hösten. Lite kinkigare Juli, Augusti, en bit in i September. Ungefär som de flesta P/T vatten. Blir mitt elfte pass ( är förresten gratis om man lämnar in tidigare fiskekort ) för säsongen idag och har väl stött på ganska många som haft "sådär" fiske i år

Kommentera

Höstfisket hade kommit igång ordentligt på Hökensås och vi hade riktigt bra fiske. Blev inget torrt för det blåste som f-n, men de tog på det mesta som presenterades. Fick själv fisk på orange nobbler, orange marabou muddler och svart & röd wolly bugger dvs de var inte ett dugg kinkiga

Kommentera

Härligt härligt att höstfisket kommit igång och att du haft ett bra fiske Wadman.

Jag planerar min resa dit i början av oktober. Det borde väl gå lika bra det?
            Ska ladda upp med allehanda streamers (är ganska tunt med sådant i min flugask).
            Fjädermygg borde väl funka.
            Hur är det med nattsländer i oktober???

Såg på hemsidan att det finns ett par sjöar man får boka innan då det är begränsat med hur många som får fiska i dem. 8 i den ena och 5 i den andra om jag minns rätt. Har någon provat någon utav dessa sjöar? Eller är de andra lika bra?

Kommentera

Oktober är kanon ( Nedan kläckningsschema Hökensås ). Har fiskat i Strandgölen ett par gånger, men det har väl varit sådär. Djupgående stor fin fisk som inte varit vakglada direkt ( De sätter visst i mindre fisk numera, för att få lite mer ytaktivitet ) Tycker väl själv knappast det är värt de extra pengarna. Området är ju riktigt stort, så vill man ha lite egenspace i fisket så hittar man alltid det ändå.

Kommentera

Kollade in kläckningsschemat och det ser ut som att man får ladda askarna med allehanda imitationer av landinsekter. Har faktiskt inte ett enda exemplar av någon sådan.
                Fjädermyggen blir så klart ett givet kort (som vanligt när jag fiskar i sjöar då de aldrig har svikit mig). Så jag får nog fylla på förrådet även där.

Kommentera

Ladda flugasken med landinsekter om du ska fiska i Strandgölen. Vadare obligatoriska och kvällsfisket är bäst! Men besök gärna baltak, det tycket jag är värt!

Kommentera

Vi var där förra veckan, då var det svart som gällde. Veckan innan var det mycket landinsekter.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    151 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X