Loop Adventure set - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loop Adventure set

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Loop Adventure set

Så här ligger det till, har ett place i jämtlandsskogarna med fin sjö och tillhörande älv/fors och tjärnar runt omkring sig, och en släkting som bor i Malmberget / Gällivare så jag har välle bra förutsättningar för flugfiske kan man säga. Jag är total novice men är jävligt sugen på att lära mig flugfiska och funderar på att skaffa mig ett set och lära mig lite. Då jag inte vet något om flugfiske har jag ingen koll på utrustningars begränsningar och användningsområden, men ett set jag kollat lite på är Loops Adventure set som är rätt billigt och värkar ha bra omdöme iaf. Är detta ett set för nybörjare som mest kommer fiska i tjärnar, älvar och bitvis i en störe sjö, och självklart skulle jag vilja utnyttja den fina sthlms skärgården jag har hos mig för att testa fånga en havsöring på flugfiske...

skall jag skaffa detta set eller är det hel fel för sitt endamål?

Loop Adventure set hos Berras
    Tjenare bruden! Bjud på Gravlax!

Loop setet är ett bra nybörjar set om jag inte minns fel är väll den minsta klassen 5/6 och det lämpar sig nog bäst för ditt fiske i fjällen då!
    Sen om du skall fiska längs skärgården behöver du nog ett kraftigare spö men då har du redan en Loop graphite rulle och den kan användas till kraftigare utrustning oxå!
    Så satsa på Loop adventure 5/6 och köp ett extra spö om du finner flugfiske vara din passion samt en extra spole till rullen med en grövre lina!
    Då har du en användbar utrustning!
    God jul på dig!
    MVH J

Kommentera

tackar för ett bra svar... blir nog detta settet om de blir till att kirra flugfiske set då!

God Jul på er alla och skriv gärna flera svar! kul att få lite olika uppfattningar!

Kommentera

Det är ett bra set att börja med. Damen valde dock ett vision set för ungefär samma pris. Det är lite snabbare aktion i det spöt. Skulle tro att det är ungefär samma kvalitet där de flesta gillar spöt i loop setet bättre, men åk förbi sportfiskeboden (i Viggbyholms båthamn) och be att få testa båda så får du se vilket du tycker är bäst. Eller på något annat ställe där du kan testa.

/D

Kommentera

viggbyholm ligger alldeles runt hörnet... Bor ju i Åkersberga så

Kommentera

Lillbrorsan köpte oxå ett vision set och det är lika bra!
            Dock vet jag inte riktigt med rullen, men den tar väll oxå ganska mycket backing!
            Graphite är ju utmärkt för skärgård/kust!
            God jul själv och ett gott nytt år
            MVH Johan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            150 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jimmykay  
            Arbetar...
            X