Loop-rullar blir Danielsson - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loop-rullar blir Danielsson

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Loop-rullar blir Danielsson

Tillverkaren Danielsson Innovation AB bryter samarbetet med Loop Tackle Design AB och börjar sälja rullarna direkt från sin fabrik till billigare priser! Kolla in introerbjudande på http://www.danielsson-flyreels.se

mvh /xaphod
    Smaken är som baken...

Tjohoo, helt plötsligt sjönk priset på drömrullen till favoritspöet till vad man brukar få betala för en begagnad dito på Tradera... Mer Danielssonrullar åt folket!!!

Kommentera

Jo såg det för ngn vecka sen och äntligen så blir rullarna prisvärda igen. så nu kan man snart börja köpa begrullar till kanonpriser!

Kommentera

damndawg

Undrar varför de bara ska gå att köpa direkt av fabriken? Förstår att man vill slippa mellanhänder, men som det blir nu kommer det ju bara att säljas en promille med rullar och nästan bara i Sverige. Tror inte att utlandet är så intresserade av att köpa en rulle, som man måste beställa via nätet ifrån Smedjebacken i Sweden, med tanke på service, extra spolar och eventuella reklamationer. Mitt tips är att typ Sage och danielsson går ihop med tanke på att Sage för några år sedan sålde rullarna men med sitt namn på. Så skulle i alla fall jag göra om jag var trött på Looparna. Kan inte tänka mig att Danielsson vill sänka hela rullproduktionen i botten med tanke på det otroligt bra renomeét som rullarna har över hela världen. Om inte, så ser vi tyvärr en rulle som sakta men säkert kommer att försvinna in i mörkret.........
        There can only be jerkbait!

Kommentera

Ursprungligen postat av damndawg
          Undrar varför de bara ska gå att köpa direkt av fabriken? Förstår att man vill slippa mellanhänder, men som det blir nu kommer det ju bara att säljas en promille med rullar och nästan bara i Sverige. Tror inte att utlandet är så intresserade av att köpa en rulle, som man måste beställa via nätet ifrån Smedjebacken i Sweden, med tanke på service, extra spolar och eventuella reklamationer. Mitt tips är att typ Sage och danielsson går ihop med tanke på att Sage för några år sedan sålde rullarna men med sitt namn på. Så skulle i alla fall jag göra om jag var trött på Looparna. Kan inte tänka mig att Danielsson vill sänka hela rullproduktionen i botten med tanke på det otroligt bra renomeét som rullarna har över hela världen. Om inte, så ser vi tyvärr en rulle som sakta men säkert kommer att försvinna in i mörkret.........
          damndawg: Håller med dig där. Synd om det skulle bli en sån utveckling för en sådan kvalitetprodukt. Tror att de behöver en grossist som sköter marknadsföring och kontakt med återförsäljare för att bibehålla styrkan och renoméen i själva yttersta varumärket dvs produkten. Utan att vara insatt så skulle mitt tips vara att Danielsson blivit lite "avis" på att Loop tjänar "för" mycket pengar på produkten i sina marginaler jämfört med vad Danielsson tjänar. It's all about the money! Kanske dags att klippa till på en rulle medans de fortfarande finns kvar eller blir uppköpta. Aja, får väl se, det är mycket man vill ha, men det ska ju betalas också i slutändan!
          Smaken är som baken...

Kommentera

men vad är det som säger att danielsson inte kan sköta rullsörsäljning till återförsäljare såsom loop har gjort? Hittade ingen info på deras sida att rullarna endast skulle gå att köpa via webbsidan.

Det kan ju vara som så att danielsson hela tiden skött det själv men att det funnits en soop logga tryckt på den.

Kommentera

Ursprungligen postat av damndawg
              Eller så går det alldeles utmärkt att sälja via webben. Det är ju många på detta forum som beställer fiskeprylar via webben. Att dom har god renommé gör det ju bara ännu enklare och säkrare. Sen är väl själva grejen med att sälja över internet att man inte behöver befinna sig i stockholm eller någon annan storstad. Utvecklar dom en sjysst webbförsäljning och gör rikligt med reklam kan dom väl lyckas. Sen om det inte skulle gå så är det väl bara gå tillbaka till det traditionella distributionsnätet.

Nej, detta är en frisk fläkt mot en ny tid. Titta på Dell dom fixade det med datorer, varför skulle man inte kunna fixa det med fiskerullar.

/cobol

Kommentera

Cobol: Intressant perspektiv du har även där! Och varför inte, de har själva möjligheten att lyckas. Hoppas det blir bra för oss konsumenter i slutändan.
                Smaken är som baken...

Kommentera

Ursprungligen postat av cobol
                  Eller så går det alldeles utmärkt att sälja via webben. Det är ju många på detta forum som beställer fiskeprylar via webben. Att dom har god renommé gör det ju bara ännu enklare och säkrare. Sen är väl själva grejen med att sälja över internet att man inte behöver befinna sig i stockholm eller någon annan storstad. Utvecklar dom en sjysst webbförsäljning och gör rikligt med reklam kan dom väl lyckas. Sen om det inte skulle gå så är det väl bara gå tillbaka till det traditionella distributionsnätet.

Nej, detta är en frisk fläkt mot en ny tid. Titta på Dell dom fixade det med datorer, varför skulle man inte kunna fixa det med fiskerullar.

/cobol
                  Nu är ju loop kända rullar, men jag skulle ha svårt att beställa en rulle som jag inte kunde känna på innan. Samma sak med spön.

Vad gäller datorer så är det lättare... Prestanda kan man läsa sig till, men svårt att känna efter i butik. Samt att man slipper släpa hem eländet själv :-)

Så om dom endast kommer att sälja via nätet i framtiden så tror jag att det kommer att bli mindre volymer.

/D

Kommentera

Beställde en LW 4seven precis, väldigt trevlig snubbe jag pratade med...
                    ><((((((((º>.........><((((((((º>........

simma lungt!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                    1 svar
                    335 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Okoun
                    av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    132 visningar