Small Stream - Big Trout - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Small Stream - Big Trout

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Small Stream - Big Trout

Lite fredagsgodis.

Sådana här små vatten tycker jag om.
    Nu plågar man sig ju en del genom att titta på sådana här filmer samtidigt som det är februari och man ser en massa snö när man tittar ut genom fönstret. Flugfiskeabstinensen är total. man tittar på fiskefilmer, man binder flugor, man pillar med flugaskarna och spöt...

Den satt fint!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Den filmen är bra! Jag är också ett stort fan av små, intima vatten. Därför har kusten inte utövat någon riktig lockelse på mig. Känns litet för oöverskådeligt på något vis.

Har en grym fiske klåda nu! Snart läge för något lugnande medel.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-08, 18:10.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Small Stream - Big Trout

Härlig film. Abstinensen är total - har idag bundit ett gäng torrisar, kollat rullarna och gått igenom linorna. Lääääängtar till våren!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Den filmen är bra! Jag är också ett stort fan av små, intima vatten. Därför har kusten inte utövat någon riktig lockelse på mig. Känns litet för oöverskådeligt på något vis.

Har en grym fiske klåda nu! Snart läge för något lugnande medel.
          Ja du Jock, den där klådan är hemsk just nu. Längtar så in i bomben efter våren och att se de första sländorna kläcka.
          Jag är även som du, föredrar mindre vatten framför kusten. Små skogstjärnar. Små åar. Men jag skulle faktiskt inte tacka nej till att testa laxfisket i en älv, för det har jag inte gjort än.

När det gäller fiske i små vatten har jag nyligen kommit över information om ett par små vatten som troligtvis ska hysa öring och som jag ska försöka testa i år. Men vilka de är kommer jag hålla hemligt. Vissa vatten bör hållas hemliga för öringpopulationens skull i dessa åar.

Kommentera

Ursprungligen postat av doctool Visa inlägg
            Härlig film. Abstinensen är total - har idag bundit ett gäng torrisar, kollat rullarna och gått igenom linorna. Lääääängtar till våren!
            Ja våren... så nära men ändå så långt bort. Februari är en plågsam månad för en flugfiskare tycker jag. Man har väntat hela vintern.
            Man får se om det finns någon möjlighet att vifta med spöt någon gång i mars.

Kommentera

Small Stream - Big Trout

När man tittar ut genom fönstret och ser snön yra känns våren oändligt långt borta.. Får fortsätta att spendera tid framför bindstädet och dammsuga nätet på schyssta filmklipp.

Kommentera

Ute faller snön och så sitter man och tittar på sådant här... Det är nästan så man vill hänga sig i fluglinan.

Senast ändrad av Haspelmannen; 2013-02-09, 09:33.

Kommentera

Ja, fy fan!!!

Här nere är vi i en mellan period om man nu inte är kust fiskare dvs? Isarna bär inte riktigt för pimpel fisket. Och det dröjer väl i bästa fall till i slutet av mars innan man kan lufta flug grejorna i P&T pölarna.

Men det var fina videos det där. Har ett par sådana små, strömmande vatten inom hyfsat bekvämt avstånd med Bäck öring i. Men det dröjer som sagt ett tag till innan man kan besöka dem med spöt i hand.
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-09, 09:58.
                  What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Vidar, du är en sadist! Visa sånt för en som hungrar och törstar efter fiske medan snön far i luften värre än mygg, knott och danicor tillsammans! Det är styggt gjort! En ond man är du! Väcka sån längtan nu!
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    148 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X