Small Stream - Big Trout - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Small Stream - Big Trout

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
    Vidar, du är en sadist! Visa sånt för en som hungrar och törstar efter fiske medan snön far i luften värre än mygg, knott och danicor tillsammans! Det är styggt gjort! En ond man är du! Väcka sån längtan nu!
    Ja jag måste nog vara en sadist. Om inte annat en självplågare som sitter och glor på sådana här filmer. Ute yr snön för tillfället och man har mer eller mindre lust att hägna sig i fiskegarderoben med en fluglina. Finns diagnosen flugfiskedepression?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Men det var fina videos det där. Har ett par sådana små, strömmande vatten inom hyfsat bekvämt avstånd med Bäck öring i. Men det dröjer som sagt ett tag till innan man kan besöka dem med spöt i hand.
      Härligt för dig Jock att ha små strömmande vatten inom bekvämt avstånd.
      Jag har nyligen fått nys om ett par små "hemliga" vatten som kan hysa ett bestånd av öring. Men då får jag i och för sig åka en bit. Men det kan det vara värt.
      Men som sagt just nu så dröjer det ett tag innan man kan vifta med spöt.

Kommentera

Jo, jag blev glatt överraskad över att det fanns så pass hyfsat med små åar och bäckar här med ett Öring bestånd när jag flyttade hit ned från Solna -91. Tråkigt nog, är oftast de bästa sträckorna i dessa vatten privata. Och de flesta ägarna begår hellre japanskt, rituellt självmord med köks kniven än släpper in någon främmande fiskare på dessa. Även om man lovar och svär på att släppa tillbaka all fisk man får och betala för sig.

Ja, jag reser också gladeligen en liten bit för att få möjlighet att smyga längs ett litet strömmande vatten.

Här är ett foto på en hölja i den lilla ån / bäcken hemma vid. Tittar man noga? Så kan man se en vak ring. Mitt pb är en firre på 8 hg i detta vatten. Men oftast är fisken betydligt mindre i snitt. Jag fiskar alltid med hulling lösa flugor och kör förstås C&R. Det är annars alldeles för lätt att brandskatta Bäcköring bestånden ju.

I gengäld är det ett ganska stort bestånd med små Öring i detta vatten.

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-09, 14:44.
        What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Härlig bild och jag tror mig se vakringen.

Jag kan förstå att vissa markägare inte vill ha folk springandes vid deras vatten. Ägde jag mark med bäck/å/tjärn/sjö som hyste öring så skulle jag vara väldigt restriktiv med vilka jag släppte in på mina ägor.

Kommentera

Tackar! Absolut har man förståelse för att de inte vill ha ett helt fotbolls lag med fiskare längs sina vatten. Men någon enstaka person vid enstaka tillfällen hade ju varit gött. Men antar att de resonerar som så att släpper man till en fiskare? Då har man snart den snubbens fiske kompisar knackandes på dörren också.

Jag har ju turen att längs "mina" strömmande små vatten så finns det en del allmänningar som inte är så tokiga ur fiske hänseende.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-09, 15:02.
            What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

En 8 hg i ett sådant vatten är inte illa.

Det nog det ägaren inte vill riskera att det slutar med ett helt fotbollslag som trängs vid vattnen.
              man får nog vara en väldigt bra diplomat för att komma överens och få tillträde till vissa vatten.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
              0 svar
              160 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jimmykay  
              Arbetar...
              X