I väntans tider... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

oj, glömde bort att ljungan faktiskt går att fiska i Synd bara att min inte har spö för HÖ eller lax. Harren kanske går att lura? Är det streamers som gäller? Eller funkar bäcksländenymfer och fjädermyggspupper?

Kommentera

Harren, är inte mycket för streamers. Testa med Bäckslände nymfer och div. andra dito flugor. Fiskade djupt.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-12, 16:31.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

mindre streamers funkar kanon för grov harr, de får man inte glömma
        FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
        SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Felet är väl att när jag tänker "streamers", så är jag helt insnöad på storlek 6 och 8 i och med att det är de storlekarna jag kör med i huvudsak. Säkert funkar storlek 12 och 14 på de större Harrarna. Och så även det faktum att jag inte kan dra mig till minnes att jag har fiskat Harr med sådana flugor....Traditionalist som man är.

Kommentera

Förbannade väder...

Trodde våren var på väg. Det var barmark, plusgrader och allt. Men nej då, det skulle minsann bli ett rejält bakslag med minusgrader ned till -15 och när jag kliver upp på morgonen idag så är det fullt med snö överallt och snön bara fortsätter att vräka ned.

Det här här inte kul...
            I ren protest så tänker jag inte ens pimpla något mer i år även att isen lär ligga ett bra tag till.
            Senast ändrad av Haspelmannen; 2013-03-13, 08:28.

Kommentera

hahahaha din protest lär göra lika stor nytta som de flesta mindre protester :-P

Tänker fortsätta mina flugbinderier så det ryker om det, snart har man så mycke flugor att jag garanterat aldrig kommer att hinna fiska med alla
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Jag har iaf. en ursäkt att stå ute i snön och vifta med Vision Vipu spöt som kommer i dag eller i morgon med posten. Får väl försöka intala mig att jag egentligen står vid ett gött fiske vatten i stället för på en gräsmatta.

I natt drömde jag att jag var tillbaka till den Hi - Fi affär jag jobbade i för ett antal år sedan i Stockholm. Nu hade ägaren även börjat sälja flugfiske och flug bindar grejor. Juste combo! Hi - Fi och flugfiske butik.

Detta är ytterligare ett bevis på att man har blivit smått co-co av denna väntan.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-13, 10:23.

Kommentera

Nä min protest lär inte ha någon större effekt på vädret.

Men det blir att fortsätta som vanligt med flugbindning, fiskefilmer, gamla nummer av FiN och allehanda flugfiskeböcker. Risken för ett annalkande sammanbrott på grund av flugfiskeabstinens ökar för varje dag. Hallucinationer av att snöflingorna är en svärm dagsländor och snötäcket en forsande älv och att man då står där i snön med flugspöt och ett konstigt förvridet leende på läpparna är ett överhängande faktum.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    Jag har iaf. en ursäkt att stå ute i snön och vifta med Vision Vipu spöt som kommer i dag eller i morgon med posten. Får väl försöka intala mig att jag egentligen står vid ett gött fiske vatten i stället för på en gräsmatta.

I natt drömde jag att jag var tillbaka till den Hi - Fi affär jag jobbade i för ett antal år sedan i Stockholm. Nu hade ägaren även börjat sälja flugfiske och flug bindar grejor. Juste combo! Hi - Fi och flugfiske butik.

Detta är ytterligare ett bevis på att man har blivit smått co-co av denna väntan.
                    Att man blivit co-co av denna väntan är det ingen tvekan om. Jag har nog aldrig haft så många flugfiskedrömmar som den senaste tiden.

Får man vänta tillräckligt länge nu så är risken stor att man får ett vansinnesutbrott och beställer alla spön, rullar, linor och annat som man legat och drömt om. Slutnotan lär inte understiga 50 000:-

Kommentera

Helt klart så får man försöka att kompensera sitt lidande med flugfiske utrustning i stället. Det ger ju i alla fall kicken av att äga något nytt. Och så kan man sitta och vrida och vända på de nya grejorna en stund innan man med en tung suck ställer in dem i skrubben.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X