Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
I väntans tider...
Collapse
X
-
Haha självplågeri... å här sitter jag och glor på gamla Jakt&Fiske avsnitt på TV4playMina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin
Kommentera
-
Ska iväg och kolla i loppisar och second hand butiker, och se om det finns ett lämpligt skåp för spöna typ detta fast med bara ett hyll plan överst eller drag låda undertill att ha rullar i.
Har tröttnat på att ha spö tuberna i en bunt i förrådet och rullarna på en hylla i linne skåpet i sagda förråd.
Trevligare att ha spöna ståendes i ett sådant här skåp så att man kan kika på dem emellanåt.
Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-15, 12:14.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
He, he, he!
Nej inte nu mera. Förut, var jag en riktig spö och rull Ekorre. Nu är jag mer i Hamster klass och äger 4 st spön och dito många rullar + spolar.
Hittade ett liknade skåp efter att ha snokat runt i 3 loppis butiker. Detta, var dock litet mer antik look och i ett något mörkare trä slag. Vilket ju var extra trevligt. Fick det för det facila priset av 350:-Någon liten skavank var det på trä faneret. Men det kan jag leva med till det priset.
Nu ska bara själva spö hållaren fixas till invändigt. Vilket blir en lackad planka på golvet av skåpet med urgröpingar för butten på rullfästena. Och en smal ribba med ett antal uttag för kling delarna + en gummi stropp, en bit upp på bakstycket som ska förhindra att spöna / spö delarna ramlar. Rullarna, hamnar på en hylla i skåpet.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-15, 16:12.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggHe, he, he!
Nej inte nu mera. Förut, var jag en riktig spö och rull Ekorre. Nu är jag mer i Hamster klass och äger 4 st spön och dito många rullar + spolar.
Hittade ett liknade skåp efter att ha snokat runt i 3 loppis butiker. Detta, var dock litet mer antik look och i ett något mörkare trä slag. Vilket ju var extra trevligt. Fick det för det facila priset av 350:-Någon liten skavank var det på trä faneret. Men det kan jag leva med till det priset.
Nu ska bara själva spö hållaren fixas till invändigt. Vilket blir en lackad planka på golvet av skåpet med urgröpingar för butten på rullfästena. Och en smal ribba med ett antal uttag för kling delarna + en gummi stropp, en bit upp på bakstycket som ska förhindra att spöna / spö delarna ramlar. Rullarna, hamnar på en hylla i skåpet.
Kommentera
-
Det ska jag göra.
Absolut kan man fynda grymt på loppisar! För ca. 15 år sedan flyttade jag för några års boende in i ett äkta Skånskt korsvirkes torp med strå tak byggt i slutet av 1700 talet. Tyvärr hade jag då typ stålrörs fåtöljer med manchester dynor osv, något modernare möblemang. Möblerna lirade ihop med huset ungefär lika bra som om någon skulle ge sig till fiska haj med ett topp knutet teleskop metspö.
Så det blev många turer till loppisar för att hitta möbler, tavlor, mattor, prydnadsföremål m.m. som passade in i miljön.
Hittade många fina grejor till sjukt låga priser. En skänk i mahogny med dörr speglar av lönn var en sådan sak. Och då snackar vi inte spån platta med 1 mm imiterat ädelträ faner på. Gav väl 1000:- för den vill jag minnas?
Ja, jag möblerade 3 rum och kök för runt 5000:- Försök att göra det på Ikea om man kan?
Papegojors näbbar är rena bult saxen. Min brorsons gamla, Grå Jaco vill man inte få ett nyp i skinnet av! Men kul och intressanta är de. Ryser vid tanken på om en större goja skulle få tag på ett spö!!!Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-15, 19:11.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggPapegojors näbbar är rena bult saxen. Min brorsons gamla, Grå Jaco vill man inte få ett nyp i skinnet av! Men kul och intressanta är de. Ryser vid tanken på om en större goja skulle få tag på ett spö!!!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
301 visningar
0 gillar