I väntans tider... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo, man har lätt för att hålla sig för skratt när man tittar ut nu.

Jag fiskar på allmänningarna i en av de övre delarna av den å som sedan byter namn till Björka ån du vet. Och som ligger utanför fiske sällskapets ägor.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-19, 23:12.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Hmm då har jag koll, där har jag lagt åtskilliga timmar av mitt liv..... Bode alldeles intill i många år av min barndom.

Kommentera

O.k. då vet du ju vad jag menar för ställen. Det finns ju små luckor mellan de privat ägda markerna där det finns hyfsat med Bäcköring. Kolla in denna å vid Vollsjö också. Finns några mindre hot spots där med.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-19, 23:22.

Kommentera

Det var sträckan vollsjö - fränninge som jag tänket på, lite seg i huvet igår. Finns massor av finna fiskeplatser där. Längre upp i systemet har jag faktiskt aldrig varit men hört mycket positivt.

Kommentera

Ja, där har jag fiskat en del när jag bodde i Fränninge ett tag. Inte tokigt ställe alls. Fick en BÖ på 6 hg på nymf vid ett tillfälle.

Kommentera

I väntans tider...

Det var då en segdragen vinter. Nu får allt värmen övermanna kylan så att snö och is smälter bort och insekterna vaknar till liv.
              Förra året så var flugfisket i full gång vid den här tiden.

Kommentera

Kommentera

Fy att plåga oss på detta sätt med dregel rullar! Du är en ond man. Nu sätter jag mig i hörnan av rummet med mjukis, kram Regnbågen igen.

Kommentera

Man kan ta det slutsatsen att lång vinter kan framkalla mazokhism hus flugfiskaren.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mickefinn Visa inlägg
                      Man kan ta det slutsatsen att lång vinter kan framkalla mazokhism hus flugfiskaren.
                      Japp, långa vintrar är inte bra för flugfiskares mentala hälsa.
                      Tendensen att utveckla en masochistisk läggning och andra obskyra beteenden är påtaglig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
                      1 svar
                      347 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Okoun
                      av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      146 visningar