I väntans tider... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I väntans tider...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag såg i alla fall på väg hem idag ett glädjande tecken. Snödroppar.

Kommentera

Lyckost!

De enda "snödroppar" jag ser är den frusna, H2O varianten uppe från de himmelska regionerna.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag såg dem förre vecka i trädgården, men just nu ligger dem under snön

Kommentera

Längtar så in i norden på att dra ut och vifta med spöt nu.

Om vädergudarna vill mig väl så hoppas jag på att ta mig en tur vid månadsskiftet. I ån här hemma kommer det vara fiskeförbud fram till premiären i slutet av april. Men jag har ett annat ställe, som jag kallar för Öringån, att åka till för att stilla abstinensen.

Vid exakt denna tid förra året såg det ut så här vid "Öringån" jag brukade åka till när jag fick tid. Nu har jag inte varit där och tittat än, men jag är övertygad om att det inte ser ut så här nu i alla fall.
          Click image for larger version

Name:	2012-03-17 152937.jpg
Views:	1
Size:	508,7 KB
ID:	1767036

Name:	2012-03-22 142741.jpg
Size:	619,9 KB
ID:	1767035

Name:	2012-04-15 164115.jpg
Size:	481,2 KB
ID:	1767037
          Senast ändrad av Haspelmannen; 2013-03-23, 10:37.

Kommentera

Ser grymt trevliga ut de där sträckorna av "Öring ån". Förstår att du fet längtar dit. Grann Öring finns det där också ser jag. Hade det inte varit så jobbigt att pulsa i den ca. 20 cm djupa snön. Så hade jag ta mig f.n tagit #3 spöt och travat ned till min Bäck öring å i dag och gjort ett försök. Solen skiner från en klarblå himmel och termometern ligger på nollan. Just ingen vind heller.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-23, 10:45.

Kommentera

utan tvekan skulle jag reka området nu, solen ligger på och lite snö smälter hela tiden. Så det är nog öppet i de strömmande partierna och där kan man alltid droppa en och annan bäcksländenymf o testa lyckan.

Har en liten å som rinner ner i mälaren som jag åker och tittar till varje vecka, den va på väg att öppna sig innan denna köldknäpp slog till....nu är det is överallt tom på HÖ ställerna vid kusten man har rekat förra året
              FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
              SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Jag ska nog ta mig en biltur nästa helg med flugspöt och kolla in ån.
                Det är som du säger mojoman, solen ligger på och snön smälter bort successivt. Det ska även bli varmare nästa vecka.

Kommentera

Ber till fiske guden Otto om att SMHI och du har rätt i detta!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    Ber till fiske guden Otto om att SMHI och du har rätt i detta!
                    Åh jaaaa jag har definitivt rätt. Vi går mot bättre tider nu. Värmen är på väg.
                    ...om inte så hänger jag mig i fluglinan och hoppar i ån.

Men tills dess man far ut med spöt så får man nöja sig med att gotta sig i sådana här saker.
                    Senast ändrad av Haspelmannen; 2013-03-23, 13:13.

Kommentera

röding fiske när det är som bäst, denna fisk är verkligen en rolig och samtigt största retstickan man kan flugfiska efter. Många gånger verkar det som de nyper fast flugan med läpparna och då rycker man den ur munnen på dom.....riktigt kul fisk o fluga efter
                      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      151 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X