Om man inte kan flugfiska då får man göra det man kan för att stilla den värsta fiskeabstinensen... pimpla.
Var ute en sväng på P&T sjön för att försöka lura upp någon regnbåge eller bäckröding, men jag fick en gädda istället som jag släppte tillbaka. Hade i och för sig på två som jag tappade. Men om det var regnbåge, bäckröding, större abborre eller gädda kunde jag ju inte veta.
Men det märks att våren är på gång. Snön smälter bort så sakteligen. Snöfritt på flera ställen runt med sjön. Kängorna blev genomsura av den blaskiga snön ute på isen. Så snart kanske man kan svinga med flugspöt.
Var ute en sväng på P&T sjön för att försöka lura upp någon regnbåge eller bäckröding, men jag fick en gädda istället som jag släppte tillbaka. Hade i och för sig på två som jag tappade. Men om det var regnbåge, bäckröding, större abborre eller gädda kunde jag ju inte veta.
Men det märks att våren är på gång. Snön smälter bort så sakteligen. Snöfritt på flera ställen runt med sjön. Kängorna blev genomsura av den blaskiga snön ute på isen. Så snart kanske man kan svinga med flugspöt.

Kändes också så otroligt gott att bara vandra nedför ån med flug spöt i hand! Denna gång hade jag varit nöjd även om jag inte hade fått någonting. Det räckte långt bara med själva upplevelsen att få svinga spöt vid ett vatten igen. Visst nöp det litet av kylan i näsan och fingrarna. Men sådana här gånger bryr man sig inte. Men nog längtar man en hel del till när insekterna börjar att svirra omkring, fåglarna sjunger och man kan gå med skjortärmarna upprullade igen.

Här nere har vi väl i bästa fall haft 12 - 15 cm pimpel is. Och då under mycket korta perioder.
Här är flugfiske säsongen lång och börjar tidigt.
Kommentera