Nya Flugspön! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Flugspön!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

OK Peter jag ger mig
    Thigt Lines And Wet sacks!

Kommentera

Japp, vi kan vara överens om att lill-peters ord är lag när scierra kommer på tal.

sigpic

Kommentera

....

jacke när ska du lära dig att man kan ha saker innan dom finns på svenska marknaden!!! tex att köpa ifrån usa england mm. En sak som är ganska underligt är att sicerrras byxor finns i grönt i danmark och har gjort det i ca 1 år men inte i sverige???? varför kan man ju fråga sig.
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Har en scierra LA 89 flugrulle som e väldigt trevlig så _vissa_ saker gör dom bra.
          http://fnb.cocktails.nu

Kommentera

I stort sett det enda jag sett av scierras flugspön "in action", är i somras när jag yrade rätt mycket med en dansk rolig laxluffare som är sponsrad av scierra. Det var i forshagaforsen, och han fiskade med ett ca 13´scierra ti+. Först drod han en lax på runt tio, vilken han drillade på gränsen till mesigt, kastet efter gick spöt av... Ett par veckor senare fick han ytterligare en tia, på sitt nya ti+, och spöt gick av igen...

Jag tycker att det ÄR snygga, och ruskigt LÄTTA spön, men det är också jävligt surt att men bara kunde ta EN stor lax per spö...

De tunga spöna det snackas om måste vara av någon äldre modell, och vem vet, man kanske kunde ta TVÅ laxar innan de gick av...

skål
            mer minor i trålarna

Kommentera

Jag har testat hela Scierras flugspöprogram och kom fram till att deras Saltwaterspön helt enkelt är fantastiska.

Kustfiskare kan med fördel välja Scierras spön , från klass 9 och uppåt.

Övriga spön i programmet imponerade inte på mig i alla fall.
              Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Tänkte köpa ett scierra xda eller loop blackline i dag.
                Vilket spö skall man köpa om man vill ha det till rengbåge
                max 2000 kr och vilken flytlina är bra?
                må ditt spö buga sig djupt

Kommentera

Scierra XDA-spöt är ett kortslagigare så kallat snabbare spö, medan Loop Black Line är ett något långslagigare spö.

De representerar kan man säga två olika smakriktningar vad gäller kaststil och presentation, även om skillnaden nog inte är så enormt stor.

Detta val är ju något du måste komma fram till själv, men generellt kan man ju säga att ett snabbare spö är att föredra där det blåser mycket, men något på bekostnad av drillningsfeelingen.

Nästan lika trassligt som att välja rätt spöklass.

Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Mina Sage spön väger nästan för lite inge roligt att bara stå o veva luft "typ" ;D Men det tar ut sin rätt när man dänger med storlaxpiskan en vecka ;D
                    Sage RPL+ rock n roll

Kommentera

Det är som maryland säger, en smaksak. Jag har lånat ett black line och tycker det är kass. Passar inte mig alls. Personligen föredrar jag lite styvare spön.

Fast med övning går det säkert att lära sig kasta kanon med ett blackline.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                      0 svar
                      158 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Jimmykay  
                      Arbetar...
                      X