Nya Flugspön! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Flugspön!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya Flugspön!

Hejsan.. tar en titt i nya FFA-dubbelnummret.. Scirras nya spön ser riktigt vassa ut.. även deras nya jackor.. Spöna är RIKTIGT RIKTIGT snygga.. 10/gånger snyggare en deras Ti & XDA tex.. Dom nya serierna heter SCIERRA HM2 - design Hywel Morgan.. scierras kastgeni samt världsmästare i kasting! finns i 8´ #3 till 12,9´#9 RUGGIT SNYGGA! Den andra serien heter SCIERRAS HMS-design Henrik Mortensen som är Loops förre kast instruktör.. även dessa spön är MYCKET MYCKET SNYGGA!!!! finns i 9´#3-4 till 15,1´ #10-11.. ajg ser fram emot dessa spön! FAN VA SNYGGA DOM ÄR! hoppas dom är bra i kast stilen oxå.. Scirra bara utväcklas mer & mer.. Henrik Mortensen & Hyvel Morgan är 2 av världens bästa flug fiskare/kastare...! Tror ävenm att dom kommer med nya rullar...! OM jag kommer till flugfiskemässan! ska dom bli testade!!!
    /Jacke
    Thigt Lines And Wet sacks!

jacke

Lägg ner nu jacke Bara för att dom är snygga.. Dom suger hårt. Tunga som fan, skummt klinga, och en tung aktion. Dumpa dom. Skulle inte ens vilja grilla korv på dom om jag inte hade en grillpinne. Nej ucsh, jag mår illa när folk nämner scierra.
    "the key to becoming a better angler is as simple as spending more time fishing"

Kommentera

hehe jasså du Peter.. Men dom e Snygga Har du testat dom "nya" serierna då da?

/Jacke

Kommentera

Scierra har dock tillverkat några trevliga spinnspömodeller, huruvida deras flugspön är bra eller ej, överlåter jag åt flugfiskekonnässörerna att avgöra.

Om spöna är tunga, Jacke är kanske inte lika klen som du är, du "heter" ju lill-peter.

Ha det gött pojkar.
        sigpic

Kommentera

Originally posted by Sturgeon
          Scierra har dock tillverkat några trevliga spinnspömodeller, huruvida deras flugspön är bra eller ej, överlåter jag åt flugfiskekonnässörerna att avgöra.

Om spöna är tunga, Jacke är kanske inte lika klen som du är, du "heter" ju lill-peter.

Ha det gött pojkar.

Vilka viktklasser?

Kommentera

jacke....

Jacke inte undra på att det är som alla säger att du en en liten prylgalen unge.... deras nya jacka e fin min polare har en sån + byxor men jag skulle aldrig köpa den för stor och klumpig. 2 deras spön e kassa samma kille som har jackan har oxå ett spö av samma märke och det har pajjat flera gånger och det är bara att inse visst de spöna som kostar 4000-5000 kanske e bra men då kan du få mycket mer för pengarna!!!! ta e strömsländan till exempel nu har jag inte ett sånt men det är att få mycket spö för pengarna. Sen om det är designat av världens bästa flugkastare vad gör det??? Dom kan höja priset lite till och säga att du kastar bättre med detta vilket annat spö i hela världen. De funkar ju för dom lyckas ju lura folk titta bara på dig själv!!!!
            Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Re: jacke

Originally posted by lill-peter
              Lägg ner nu jacke Bara för att dom är snygga.. Dom suger hårt. Tunga som fan, skummt klinga, och en tung aktion. Dumpa dom. Skulle inte ens vilja grilla korv på dom om jag inte hade en grillpinne. Nej ucsh, jag mår illa när folk nämner scierra.
              Jag har också fått denna uppfattning av scierra. Av folk man träffat. Inte direkt trevliga spön. sen hur snygga de är är ju ganska ovesäntligt.

Men spöna passar nog ngn Det viktiga är ju att provkasta spöna innna man köper.

Kommentera

...

ne ska man ha spinnspön då ska det vara berkley eller kinetic
                Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Herregud! visst fan är jag en prylgalen unge! MEN man måste vell testa något nytt!!!!! Scierra har gjort framsteg sen dom först kom ut på svenskamarknaden intesant? Tex om man ser till Scierras vadare så har du utväclats enormt.. från att städigt haft HÖGAR av scierra vadare hos "affärerna" som är "inlämnade" pga av fel så har det minskat radikalt! O du LINUS Z.. har han den NYA jackan? nää just det.. ok Scierra har haft problem.. men man ska inte DÖMMA grejor förmycket i förväg!

Kommentera

Anledning till att du inte ser några högar: Butikerna har slutat sälja pga att det blev så pinsammt med alla högar... Ang. min storlek kan jag bara säga ja, jag är nog ganska liten och klen. MEN, man måste vara bra biffig för att orka gå och bära på ett scierraspö... Nej, scierra har aldrig gjort något som är bra, och om dom skulle ha något som var bra så kom det åter efter någon annan släppte samma sak. Nej, undvik scierra, sämmre prylar får man leta efter, och det gäller allt. Säg en bra sak dom har gjort, och jag skall ändra mig (gäller flugprylar, deras spinnspön skall tydligen vara gnska bra?)

MVH Peter
                    "the key to becoming a better angler is as simple as spending more time fishing"

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    156 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X