Vision Pike wire / hjälp ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision Pike wire / hjälp !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision Pike wire / hjälp !

Hej ..

jag vill har lite hjälp av er .

Jag var uppväxte i Rocky Mountains i USA och ha en small stream (trout ) bakgrund .
    Nu för tiden jag bo i Sverige vid kusten och har möjligheter att fånga stora Gäddor (pike) bland annat .
    Det är riktigt spännande , men . när man fiskar gädda man behöver en riktigt stark tafs. så jag ha väld Vision Pike wire . 7' tapered . men jag har ett problem . hur kopplar man en swivel till vajern ?
    jag tänkte mig linor>leader>wire>swivel>BIG Ass fly !
    tack i förhand
    /Timo

Ursprungligen postat av TroutFly Visa inlägg
    Hej ..

jag vill har lite hjälp av er .

Jag var uppväxte i Rocky Mountains i USA och ha en small stream (trout ) bakgrund .
    Nu för tiden jag bo i Sverige vid kusten och har möjligheter att fånga stora Gäddor (pike) bland annat .
    Det är riktigt spännande , men . när man fiskar gädda man behöver en riktigt stark tafs. så jag ha väld Vision Pike wire . 7' tapered . men jag har ett problem . hur kopplar man en swivel till vajern ?
    jag tänkte mig linor>leader>wire>swivel>BIG Ass fly !
    tack i förhand
    /Timo
    Många använder denna modell, bara att knyta/smälta på.

Kommentera

Sett dom som kört med stor ögla oxå. Dom trär öglan genom kroköglan o sen flugan genom öglan.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ett enklare alternativ,

Lina->till 0,6 mm flurocarbon ca 1 - 1,5m med en perfection loop, knyt på ett lekande/swivel i andra änden-> knyt på ca 30 - 40 cm pafex/wire i lekandet, knyt på en bft fast attach #3 i andra änden -> haka på lämplig fluga.

Använd inte mindre hakar än #3, stora fiskar rätar ut dom, jag har testat.
        Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av anders@gäddfiske.se Visa inlägg
          Ett enklare alternativ,

Lina->till 0,6 mm flurocarbon ca 1 - 1,5m med en perfection loop, knyt på ett lekande/swivel i andra änden-> knyt på ca 30 - 40 cm pafex/wire i lekandet, knyt på en bft fast attach #3 i andra änden -> haka på lämplig fluga.

Använd inte mindre hakar än #3, stora fiskar rätar ut dom, jag har testat.
          anders@gäddfiske.se
          Tack .... jag ska prova .
          En stor gädda fiske dag imorgon och måndag . jag vill bli förbered !!

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
            Många använder denna modell, bara att knyta/smälta på.
            http://www.fishline.se/vision-fly-sw...roducts_id/632
            jag har precis den swivel på länken .. men jag köpte fel . jag köpte den http://www.fishline.se/vision-pike-w...roducts_id/651
            och tyvärr jag har inte så mycket erfarenhet med gädda flug tillbehör
            tack ändå
            /T

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            156 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jimmykay  
            Arbetar...
            X