Loop Blue Line??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Loop Blue Line???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Loop Blue Line???

Funderar på att införskaffa ett flugspö. Har nu frågan, blev erbjuden ett LOOP Blue Line "gamla" klarblå modellen 9" klass 5/6 till bra pris. Hur är aktionen på detta spö, är mer för att kasta långt än precisionskast. Val av lina är också intressant. Van vid att fiska en "rocket-taperad" WF 6 från Lee Wulff vilken funkat MYCKET bra för min del. Kör mest streamers & zonkers.
    Även intresserad av att köpa rulle, gärna System 2 eller nån bredspolig till bra pris, inga grafitrullar tack.

Ursprungligen postat av Unregistered 1
    Funderar på att införskaffa ett flugspö. Har nu frågan, blev erbjuden ett LOOP Blue Line "gamla" klarblå modellen 9" klass 5/6 till bra pris. Hur är aktionen på detta spö, är mer för att kasta långt än precisionskast. Val av lina är också intressant. Van vid att fiska en "rocket-taperad" WF 6 från Lee Wulff vilken funkat MYCKET bra för min del. Kör mest streamers & zonkers.
    Även intresserad av att köpa rulle, gärna System 2 eller nån bredspolig till bra pris, inga grafitrullar tack.
    Loop bluline är ett bra allroundspö. Har en kompis som har ett sånt han är jättenöjd. Snabbare än blackline men inte fullt så snabbt som Vision 3zone.

hoppas det är några ledtrådar som är till hjälp.

Bästa är om du kan få provkasta spöt innan köp. För det som passar mig passar kanske inte dig. Spököp och linköp är en djungel ett bra spö blir till skit med fel lina osv.

Kommentera

Tack för hjälpen. Skjuter hellre långt än smygfiskar med precision. Vision kanske kan vara något. Lär testa BL innan jag bestämmer mig.
      It´s a got damn jungle out there...
      Testade förresten Fjällsländan LX häromdagen. Kändes skapligt och jag blir bara mer rådvill...

Kommentera

Lätt att bli väldigt rådvill i Flugspödjungeln, det beror på att det finns 5-6 mkt bra spötillverkare i vårt land. De flesta har serier som är de andra lika, det handlar om att köpa det som passar dig själv bäst i din kastteknink.
        Sen är märket ganska ovesäntligt.
        ett tips, ta 3 spön, testa dem i den butik som kan erbjuda testkastning. Då bör du hitta en aktion som passar ditt kastande.
        Lycka till!!!
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Jag har ett nyare Blueline #5 och är mycket nöjd med detta spö!
          Efter vad jag förstår så är dock det "gamla" klarblå Blueline avsevärt mjukare än dagens modell.
          Du bör nog testa det innan du slår till.
          Man skall egentligen alltid testa ett spö innan inköp. (Önskar att jag gjorde det när jag började med flugfiske)...

//Jonzkij

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
          29 svar
          3 230 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg s1lvertungas  
          Arbetar...
          X