Har nu suttit hela kvällen i desperata försök om att kunna binda mina egna flugor till min bokade sommar reda till fjällen men insett att det kommer aldrig gå tyvärr..Så tänkte höra om det finns någon där ute som binder flugor mot betalning ? En mix med flugor till öring och röding? Fiskar för det mesta torrfluga men självklart är jag öppen för annat med! Mvh alex
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugbindning
Collapse
X
-
Det blir inte mycket dyrare att köpa flugor från flugor.se egentligen. De har bra kvalitet dessutom.
Den fyllda asken Favoriten täcker det mesta av ditt behov. Komplettera den med någon svart torris i storlekarna # 14 och #16.
Och en svart puppa i samma storlekar så är du i mål.
Men som sagt, knoga på med ditt bindande så kommer du snart att binda fina flugor.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Så kallade "hackle torrflugor" utan vingar, typ Red Tag är ju en bra start när du ska träna på att binda torrflugor. Pheasant Tail nymph är en bra start på nymf sidan.
Börja på en större krok typ # 8 eller 10 och kryp sedan ned i storlek allt eftersom du börjar känna dig säker på flugan i fråga.Senast ändrad av Jock Scott; 2014-03-16, 18:19.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
|
1 svar
338 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg