Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugset på berras?
Collapse
X
-
Skall du börja fiska fluga och aldrig gjort det tidigare så tycker jag att det är helt OK att köpa lite billigare utrustning. Finns ingen anledning att köpa prylar för flera tusenlappar. När jag började flugfiska så var det glasfiberspön som gällde, funkade alldeles utmärk. Alla spön som tillverkas idag är förmodligen mycket lättare och bättre än dåtidens glasfiberpåkar.
-
vet inte riktigt asså mitt thomson spö e jävligt tungt så jag vet inte riktigt med spött men annars
Lämna en kommentar:
-
mitt tips e att inte köpa set...men nybörjare behöver ju inte så bra saker...så köp det där settet med tre linor i så fall då kan du ju prova på lite olika fiskeområden..för flugfiske är helt klart det roligaste fiskesättet
Senast ändrad av FetOst; 2003-03-23, 19:38.
Lämna en kommentar:
-
Jag har funderat på det, men det här är ju med 3 olika linor! vad vet ni om sakerna i setet?
Lämna en kommentar:
-
Flugset på berras?
Just nu har berras ett lockande set som "månadens vara" ( www.berras.se ) för 899 spänn, tror ni att det kan vara något? 3400 spänn ordinare pris låter ju rätt bra! hade tänkt att köpa ett 7/8 till hö och gädda, vad tror ni flugfiskare, jag är nybörjare :STaggar: Ingen
Lämna en kommentar: