Flugset på berras? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugset på berras?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ogge
    replied
    där håller jag med dig Fiskebutiken Loops adventure e ass bra grejor enligt mig min kompis har ett sånt och det e ass skön!!

Lämna en kommentar:

• Fiskekungen
    Guest replied
    Originally posted by FetOst
    du får bättre grejer fö 1500 än loop settet ett tips e att åka till mässan i helgen där hittar du garanterat något
    Ehhh!...... Näe det får han inte!
    Inte för dom pengarna!
    Tro mig!
    Loop setet är ett mycket bra prisvärt nybörjar set som är mycket svårslaget i den prisklassen!

Lämna en kommentar:

• Impera
    replied
    Har även jag fundrat på att börja flugfiska... låter som man blir helt frälst efter att ha provat några gånger. Men nu till frågan, jag som inte har någon mässa att besöka och inte heller så mycke pengar på fickan. Vad ska då jag välja? Är Loops nybörjarset tillräckligt bra att börja med? Eller finns det något annat nybörjarset som är bättre... Jag vet ju inte heller så mycke om utrustningen...

Tacksam för svar.

Lämna en kommentar:

• FetOst
    replied
    du får bättre grejer fö 1500 än loop settet ett tips e att åka till mässan i helgen där hittar du garanterat något

Lämna en kommentar:

• Foppa
    replied
    Ok.. då satsar jag nog på ett loop adventure set... Jag ska försöka komma iväg till flugfiskemässan nu i helgen, jag kanske hittar någonting där, iaf lite tips

Lämna en kommentar:

• maryland
    replied
    Riktiga flugspön som ger mersmak för flugfisket, får man inte under 1500:-.

Är det någonting man inte skall knussla med, så är det just spöt.

Allt annat kan man så småningom byta upp till mindre insats.

Ett spö av känt och bra fabrikat/modell, är dessutom lättsålt om man skulle vilja byta.

Lämna en kommentar:

• Åsunden
    replied
    Jag har oxå hört mycket positiva omdömmen om LOOP. Men själv valde jag Strömsländan med medföljande lina för 1895:-. Det är jag mycket nöjd med.
    Tyngden av spöt kan vara rätt avgörande för om man blir nöjd eller inte. Betänk att du spösvingar ett antal timmar. Det känns i kastarmen!

Tänka oxå på det gamla yttrycket: Snåheten bedrar visheten, dvs lägg hellre till "några" kronor än att köpa "skräp".

Har du funderat på att bygga ett spö? Där kan du spara X antal hundralappar!

Lämna en kommentar:

• Fiskekungen
    Guest replied
    Re: Flugset på berras?

Originally posted by Foppa
    Just nu har berras ett lockande set som "månadens vara" ( www.berras.se ) för 899 spänn, tror ni att det kan vara något? 3400 spänn ordinare pris låter ju rätt bra! hade tänkt att köpa ett 7/8 till hö och gädda, vad tror ni flugfiskare, jag är nybörjare :S
    Självklart är det dumt att lägga ut för mycket pengar i början men man ska inte vara dumsnål heller!
    Jag har rekomenderat loop setet till ett par ny börjare och dom har varit mer än nöjda!
    Det är ett mycket bra spö för både nybörjare och dom som börjar få kläm på grejorna!
    Så lyd ett gott råd! Loop.
    Fiskekungen.

Lämna en kommentar:

• yoxler
    replied
    Om det är RT Energy linan som följer med så är den inte alls bra till gäddflugor. Har ett helvete att få ut dom.

Spöt är tung men för övrigt känns det helt ok. Det bästa vore om du kunde testa spöt och se vad du tycker om det.

Lämna en kommentar:

• POi
    replied
    Re: Flugset på berras?

Originally posted by Foppa
    Just nu har berras ett lockande set som "månadens vara" ( www.berras.se ) för 899 spänn, tror ni att det kan vara något? 3400 spänn ordinare pris låter ju rätt bra! hade tänkt att köpa ett 7/8 till hö och gädda, vad tror ni flugfiskare, jag är nybörjare :S
    Det där med 3400:- ska man nog ta med en nypa salt ... iaf .. Yoxler har ett liknande set och det spöt är rätt tungt och grejjerna är INTE speciellt lämpade för gäddflugor. Dels har inte spöt nån direkt ryggrad plus att linan inte är taperad för stora flugor (om det nu är RT linan i settet, som det nog är).

Ang. Loop så har jag ett Black Line som jag inte är speciellt nöjd med men de grejjorna är garanterat bättre är Ron T's budget set.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
0 svar
149 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Jimmykay  
Arbetar...
X