Flugset på berras? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugset på berras?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Flugset på berras?

    Just nu har berras ett lockande set som "månadens vara" ( www.berras.se ) för 899 spänn, tror ni att det kan vara något? 3400 spänn ordinare pris låter ju rätt bra! hade tänkt att köpa ett 7/8 till hö och gädda, vad tror ni flugfiskare, jag är nybörjare :S

  • #2
    Köp Loops set för 1495 istället!

    Kommentera


    • #3
      Jag har funderat på det, men det här är ju med 3 olika linor! vad vet ni om sakerna i setet?

      Kommentera


      • #4
        mitt tips e att inte köpa set...men nybörjare behöver ju inte så bra saker...så köp det där settet med tre linor i så fall då kan du ju prova på lite olika fiskeområden..för flugfiske är helt klart det roligaste fiskesättet
        Senast ändrad av FetOst; 2003-03-23, 19:38.
        Blää

        Kommentera


        • #5
          vet inte riktigt asså mitt thomson spö e jävligt tungt så jag vet inte riktigt med spött men annars
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

          Kommentera


          • #6
            Skall du börja fiska fluga och aldrig gjort det tidigare så tycker jag att det är helt OK att köpa lite billigare utrustning. Finns ingen anledning att köpa prylar för flera tusenlappar. När jag började flugfiska så var det glasfiberspön som gällde, funkade alldeles utmärk. Alla spön som tillverkas idag är förmodligen mycket lättare och bättre än dåtidens glasfiberpåkar.

            Kommentera


            • #7
              Re: Flugset på berras?

              Originally posted by Foppa
              Just nu har berras ett lockande set som "månadens vara" ( www.berras.se ) för 899 spänn, tror ni att det kan vara något? 3400 spänn ordinare pris låter ju rätt bra! hade tänkt att köpa ett 7/8 till hö och gädda, vad tror ni flugfiskare, jag är nybörjare :S
              Det där med 3400:- ska man nog ta med en nypa salt ... iaf .. Yoxler har ett liknande set och det spöt är rätt tungt och grejjerna är INTE speciellt lämpade för gäddflugor. Dels har inte spöt nån direkt ryggrad plus att linan inte är taperad för stora flugor (om det nu är RT linan i settet, som det nog är).

              Ang. Loop så har jag ett Black Line som jag inte är speciellt nöjd med men de grejjorna är garanterat bättre är Ron T's budget set.
              http://fnb.cocktails.nu

              Kommentera


              • #8
                Om det är RT Energy linan som följer med så är den inte alls bra till gäddflugor. Har ett helvete att få ut dom.

                Spöt är tung men för övrigt känns det helt ok. Det bästa vore om du kunde testa spöt och se vad du tycker om det.

                Kommentera


                • #9
                  Re: Flugset på berras?

                  Originally posted by Foppa
                  Just nu har berras ett lockande set som "månadens vara" ( www.berras.se ) för 899 spänn, tror ni att det kan vara något? 3400 spänn ordinare pris låter ju rätt bra! hade tänkt att köpa ett 7/8 till hö och gädda, vad tror ni flugfiskare, jag är nybörjare :S
                  Självklart är det dumt att lägga ut för mycket pengar i början men man ska inte vara dumsnål heller!
                  Jag har rekomenderat loop setet till ett par ny börjare och dom har varit mer än nöjda!
                  Det är ett mycket bra spö för både nybörjare och dom som börjar få kläm på grejorna!
                  Så lyd ett gott råd! Loop.
                  Fiskekungen.

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag har oxå hört mycket positiva omdömmen om LOOP. Men själv valde jag Strömsländan med medföljande lina för 1895:-. Det är jag mycket nöjd med.
                    Tyngden av spöt kan vara rätt avgörande för om man blir nöjd eller inte. Betänk att du spösvingar ett antal timmar. Det känns i kastarmen!

                    Tänka oxå på det gamla yttrycket: Snåheten bedrar visheten, dvs lägg hellre till "några" kronor än att köpa "skräp".

                    Har du funderat på att bygga ett spö? Där kan du spara X antal hundralappar!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                    7 svar
                    666 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                    3 svar
                    226 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Arbetar...
                    X