Flugset på berras? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugset på berras?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Flugset på berras?

    Just nu har berras ett lockande set som "månadens vara" ( www.berras.se ) för 899 spänn, tror ni att det kan vara något? 3400 spänn ordinare pris låter ju rätt bra! hade tänkt att köpa ett 7/8 till hö och gädda, vad tror ni flugfiskare, jag är nybörjare :S

  • #2
    Köp Loops set för 1495 istället!

    Kommentera


    • #3
      Jag har funderat på det, men det här är ju med 3 olika linor! vad vet ni om sakerna i setet?

      Kommentera


      • #4
        mitt tips e att inte köpa set...men nybörjare behöver ju inte så bra saker...så köp det där settet med tre linor i så fall då kan du ju prova på lite olika fiskeområden..för flugfiske är helt klart det roligaste fiskesättet
        Senast ändrad av FetOst; 2003-03-23, 19:38.
        Blää

        Kommentera


        • #5
          vet inte riktigt asså mitt thomson spö e jävligt tungt så jag vet inte riktigt med spött men annars
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

          Kommentera


          • #6
            Skall du börja fiska fluga och aldrig gjort det tidigare så tycker jag att det är helt OK att köpa lite billigare utrustning. Finns ingen anledning att köpa prylar för flera tusenlappar. När jag började flugfiska så var det glasfiberspön som gällde, funkade alldeles utmärk. Alla spön som tillverkas idag är förmodligen mycket lättare och bättre än dåtidens glasfiberpåkar.

            Kommentera


            • #7
              Re: Flugset på berras?

              Originally posted by Foppa