Älvdalen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Älvdalen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Älvdalen

Hej!

V30 bär det av mot älvdalen för min och två polares första flugfiskeresa
    Någonsin och undrar därför lite om vilka flugor vi måste ha för fisket däruppe även vilka storlekar på flugorna.
    Kan ju säga att mitt mål är harr då jag aldrig fiskat det förut

Mvh Christian Rahm

Det beror ju på vad som kläcker. Nattsländorna är väl säkert på g, en cdc n elk i strl. 14-16 i lite mörkare färg är min favorit, fungerar alltid bra. Andra caddis-varianter går också hem, men oftast fungerar lite mindre storlekar bäst. Men kolla vad som kläcker när du är där, match the hatch. Annars finns ju diverse hittepå som superpuppa, dyret, klinkhammer, red tag... Listan kan göras lång.

Kika in på Älvdalens fiskecenter och prata med dem som jobbar där, står det en skäggig och tatuerad man vid namn Stefan bakom disken kan du vara säker på att få bra tips. Han har benkoll på varenda insekt och vatten i närheten.

Kommentera

Tack så mkt!

Jo kläckningar och sånt förstår ja att det märks när man väl är där så ja borde formulerat mig lite bättre då jag menade mer sånna flugor som man kan knyta på nör man inte ser några insekter!
      Men tack så mkt för tipsen blir att införskaff dina tips

Kommentera

Har haft bra fiske på sagda cdc n elk trots att det inte har varit ett vak på älven, ibland får man tjata upp dem.
        Lila klinkhammer har också fungerat bra i de situationerna, även red tag.

Men ibland får man ta fram skämsasken, den med nymfer och annat otyg... En harörenymf med guldskalle kan vara bra att ha.

Kommentera

Eu12 oavsett kläckningar eller ej. Funkar alltid

Kommentera

Strålande boys, tackar ödmjukast för fina tips!

Kommentera

Då är även jag samt 10+ till grabbar där och fiskar! Bor i tält 20 onsdag till söndag E12 och gul forsslända funkar alltid där!

Kommentera

tält då är ni allt bra hardcore hade en annan sovit i tält så hade det inte blivit nått fiske för min del e12 har ja massor av måste dock skaffa forssländor

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                29 svar
                3 254 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg s1lvertungas  
                Arbetar...
                X