Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
2016 Flugfiskerapporter
Collapse
X
-
Skärblacka i söndags eftermiddag, blev tre små snipor (spinn), missade en på fluga, och två öringar landade (fluga).
Tappade en båge på runt 70 cm, det kändes inget vidare.
I övrigt jäkla fin dag, fick se utter, kungsfiskare och bäver.
Kläckningen är igång... av snok. He**vete vad orm det var längs ån.
Lämna en kommentar:
-
Jag har tidigare sett mindre kantnålar som har försökt ta mitt lilla haröra när jag fiskat andra arter. Denna stötte jag på när jag var på piggvarsjakt och satte då på ett haröra #24. Den tog ganska omgående. Annars äter dom kräftdjur och fiskyngel.Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggHur fånga du kantnål? Vi brukade "fånga" såna när vi simmade runt o snorklade när vi var små, dem fanns överallt... Men vad äter dem?
Lämna en kommentar:
-
Fick mina första för året torrfluga fångade bågar. 1.9 och 1.7 kg. På Roman Moser's, Baloon Caddis # 12 som jag har beskrivit i flugbindare sektionen. Tappade en dåligt krokad och skapligt stor firre också efter några sekunders fight innan 1,7 kilo firren klev på flugan på kvälls kanten. En hel del Nattsländor fladdrade runt under kvällen och satte fart på firrarna. Såg också årets 2 första E. Vulgator ( Sjösand slända ) tidigare på eftermiddagen.
Så nu är torrfluga säsongen igång på allvar. Yippieee!
Tyvärr litet oskarp bild. Men min gamla Nokia nalle med 3 megapixel kamera, är ingen modern Canon kamera direkt.
Grejar inte dåligt ljus. Så jag fick efter behandla ljuset i Paintshop pro.
Senast ändrad av Jock Scott; 2016-05-07, 21:53.
Lämna en kommentar:
-
Hur fånga du kantnål? Vi brukade "fånga" såna när vi simmade runt o snorklade när vi var små, dem fanns överallt... Men vad äter dem?
Lämna en kommentar:
-
-
Hmm, litet ruskigt det. Försurning kan eventuellt vara boven?Ursprungligen postat av Trout bum Visa inläggTackar!
Någonting var inte som det skulle vara. Platsen där jag fiskade kan jag som i min egen ficka när det gäller ståndplatser och liknande. Bågarna lyste som sagt oroväckande med sin frånvaro. Något kändes fel då de borde varit där. Insektslivet var inte heller vad det borde vara vid den här tidpunkten. När jag undersökte botten så var det ovanligt mycket slemmiga alger som täckte större delen av sträckan jag var på. Misstänker att detta kanske var boven. Fisken tyckte antagligen inte att det var så attraktivt att vara där, utan simmat vidare.
Då brukar sådana tråd alger dyka upp. Kanske du ska göra ett PH test på plats?
Senast ändrad av Jock Scott; 2016-05-06, 16:13.
Lämna en kommentar:
-
Då har du inte Specialflugan i din ask allså :-) en riktigt bra fluga att plocka fram när fisken inte vill hugga :-)
Lämna en kommentar:
-
Tackar!Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggSynd att bågen inte var igång. Men det finns ju som sagt andra fiskar som inte har "Ädel fisk" stämpeln på sig som är nog så kul att försöka att lura.
Den flugan tycker jag mig känna igen.
Grattis till de fina Färnorna!
Någonting var inte som det skulle vara. Platsen där jag fiskade kan jag som i min egen ficka när det gäller ståndplatser och liknande. Bågarna lyste som sagt oroväckande med sin frånvaro. Något kändes fel då de borde varit där. Insektslivet var inte heller vad det borde vara vid den här tidpunkten. När jag undersökte botten så var det ovanligt mycket slemmiga alger som täckte större delen av sträckan jag var på. Misstänker att detta kanske var boven. Fisken tyckte antagligen inte att det var så attraktivt att vara där, utan simmat vidare.
Lämna en kommentar:
-
Synd att bågen inte var igång. Men det finns ju som sagt andra fiskar som inte har "Ädel fisk" stämpeln på sig som är nog så kul att försöka att lura.Ursprungligen postat av Trout bum Visa inläggVar ute en sväng igår för att se om jag kunde lura upp några regnbågar. Men det lyste oroväckande med sin frånvaro.
Istället fick jag 5 färnor varav den största låg på ca 2 kg.
[ATTACH=CONFIG]87005[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87006[/ATTACH]
Den vinnande flugan för dagen var denna
[ATTACH=CONFIG]87007[/ATTACH]
Så trots att det inte blev någon regnbåge måste jag nog säga att dagen blev lyckat.
Den flugan tycker jag mig känna igen.
Grattis till de fina Färnorna!
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
|
29 svar
3 277 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg