Var en runda i Gustavfors utanför Älmhult ikväll. Började vid kraftverket med att förbereda allt sedan hittade jag inte automaten för fiskekort. Var ju på fel ställe. Åkte över bron som man passerar på egen risk och ner till klubbstugan för att lösa fiskekort. Började fiska av norrsidan uppströms bron. Detta var mitt premiär fiske med flytlina och strömmande vatten. Började med fluga som precis släppte ytan ( älghår med lite vitt). Bytte efter att jag satt den i en björk till haröra och då lite djupare fisk. Delen var svårfiskat då man fick stå en sida om ett trä och linan andra sidan om det. Bytte sedan norrsidan andra sidan bron. Betydligt mer lättkastat. Men lite för strömt. Efter 1 1/2 timme så blev det södersidan förbi klubbstugan, fiskade mig neråt med haröra. Tillslut var jag nere vid där en liten å fåra rinner ut. Fiskade av området innan en stor al med mycket sten ute i vattnet. Efter några kast så hade jag något som tog flugan men med min oerfarenhet med flytlina och strömmande vatten så hade jag en båge på linan och med det så blev det slaklina, så det blev ingen krokning av fisk. Jag fick känna något iallafall utan att få veta vad det var. Första passet i Gustavfors gav mersmak efter mina 2,5timmar så gav jag mig hemåt. Inget att rensa och filéa. Jag hade en riktigt fin kväll och dr är kvar där ute någonstans.
PS; är det någon som tänker sig en tur ut dit så skicka gärna ett pm. /Ingemar
PS; är det någon som tänker sig en tur ut dit så skicka gärna ett pm. /Ingemar
Dock ingen aning om vad svenska rekordet är på björk.
Kommentera