Flugrulle under 1000lappen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugrulle under 1000lappen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Känn på en Scierra XDA 7-9 helskön rulle...
    Murphys lag gäller!

Kommentera

fast den kostar 1500 i #7-9

Kommentera

Har du tittat på Strömsländans rullar. Kostar < 1000spänn

Kommentera

Nix. Har tyvärr inte hittat någon affär här i närheten som säljer de rullarna. Jag vill gärna känna på rullen jag köper

Är de rullarna bra?

Kommentera

Jag vet iofs inget om kvaliteten på rullarna. Däremot har jag 3 spön från samma fabrikant. Spöna är bra och håller hög kvalitet. Så i den logikens spår, kan ju oxå rullarna vara OK.

Du har uppenbarligen budgeterat en rulle för max 1000?! Om du kan tänka dig ytterligare en 500-ring, så skulle jag nog välja en storspolig Vision. Bromsen hos den är mjuk och fin.

Fast det är ju inte alltid som priset motsvarar kvalitet. Jag har själv en Hardy Featherlight. Den kostar över 3000:-, bra kvalitet, men är "yesterdays news"! Men det är en annan story....

Butiker i Göteborg finns det som för Strömsländans produkter. Intresserad maila mig.

Kommentera

okuma rullen e jätte bra... den skulle jag köpa om jag var du.. det är lite häftigt att den är tillverkad i flygplansaluminium va nnu de ska vara bra för
              Bajen forever!

Kommentera

Jo jag har satt en gräns på max 1000kr. Jag har också tänkt att köpa en extraspole, en till flytlina o en till sjunk. Med okumarullen hamnar jag då på ett pris på 1200 ungefär. Köper jag en vision så blir det närmare 2500 med extraspole.

Har varit o letat massor på nätet på info om okuma integrity och den verkar vara klockren. Har knappt hittat något negativt om rullen. Det som varit negativt är att den kan vara en aning tung. men broms o kvalite är topp!

Kommentera

den känns inge tung på spöt.. har en rulle klass #6-7 på ett #5-6 spö o de känns inge tungt
                  Bajen forever!

Kommentera

allrajt! ska känna på den om 20min

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    146 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X