Känn på en Scierra XDA 7-9 helskön rulle...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flugrulle under 1000lappen
Collapse
X
-
Jag vet iofs inget om kvaliteten på rullarna. Däremot har jag 3 spön från samma fabrikant. Spöna är bra och håller hög kvalitet. Så i den logikens spår, kan ju oxå rullarna vara OK.
Du har uppenbarligen budgeterat en rulle för max 1000?! Om du kan tänka dig ytterligare en 500-ring, så skulle jag nog välja en storspolig Vision. Bromsen hos den är mjuk och fin.
Fast det är ju inte alltid som priset motsvarar kvalitet. Jag har själv en Hardy Featherlight. Den kostar över 3000:-, bra kvalitet, men är "yesterdays news"! Men det är en annan story....
Butiker i Göteborg finns det som för Strömsländans produkter. Intresserad maila mig.
Kommentera
-
Jo jag har satt en gräns på max 1000kr. Jag har också tänkt att köpa en extraspole, en till flytlina o en till sjunk. Med okumarullen hamnar jag då på ett pris på 1200 ungefär. Köper jag en vision så blir det närmare 2500 med extraspole.
Har varit o letat massor på nätet på info om okuma integrity och den verkar vara klockren. Har knappt hittat något negativt om rullen. Det som varit negativt är att den kan vara en aning tung. men broms o kvalite är topp!
Kommentera

Kommentera