Värde på ABU Lapplandia 515 (nyskick) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värde på ABU Lapplandia 515 (nyskick)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Värde på ABU Lapplandia 515 (nyskick)

Spöt är ett ABU Lapplandia 515 , 8 1/2 fot aftm 8. Hovleverantöretikett med nr 312431.
    Jag ärvde spöt av min f.d svärfar och jag tror att det aldrig använts , då han fick det som en gåva för ett jobb han gjort. Som jag kan bedöma så är det i toppskick/nyskick.
    Originalfodral med Svängstaetikett. Någon som vet om detta spö betingar ett värde eller var jag kan få info om så är fallet.
    Peter B

Hej!

Skulle tro att max 400:- - 500:- är vad du kan räkna med att få ut. ABU, har aldrig varit riktigt bra på att göra flugspön egentligen. Men kanske en samlare av gamla ABU grejor är beredd att betala litet mer för det?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag sökte snabbt och såg flera gamla annonser på ebay där spöna gått från ca 150-350kr med fodral och allt.
      Och så dök det upp två stycken på tradera utan fodral dock men för 600kr utropspris tillsammans, 0 bud.
      Så det är nog inte så mycket pengar i spöet varken i sverige eller utomlands.

Jag vet inte hur många år spöet har på nacken men om det är gammalt typ mer än 30 år, så hade jag om jag varit du hört av mig till Abumuseet och frågat om dom vill byta det gamla spöet i "nyskick" med etiketter och allt mot ett nytt flugspö. Det kan funka!
      Senast ändrad av FiskeSnuset; 2016-10-18, 05:53.

[FONT=Trebuchet MS] Ajöss och tack för fisken![/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
      29 svar
      3 066 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg s1lvertungas  
      Arbetar...
      X