Väldigt dött här i flugfiskesektionen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Väldigt dött här i flugfiskesektionen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Väldigt dött här i flugfiskesektionen

    Undrar vart alla entusiastiska flugfiskare som häckade här har blivit av? Knappt ett ord har blivit skrivet här på länge om man jämför med förr.
    Och det är väl fler än Classe69 och jag som ska hålla sektionen igång eller?
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

  • #2
    Tycker det är rätt dött överlag på forumet just nu.

    Kommentera


    • #3
      Jag tycker tyvärr att det varit en nedgång på hela forumet (Bergman får gärna motbevisa! Ingen skulle bli gladare) under ett par år eller mer och jag misstänker att det beror mycket på Facebook och Instagram mm.

      Tråkigt, men utvecklingen går framåt och det går ju inte göra så mycket åt det. Förutom att många kanske tycker det är smidigare med andra kanaler så finns det klara fördelar med ett forum. För mig är den största att det består och är lättare att söka i. Informationen handlar inte alltid om bara det som skrevs inom de sista två timmarna och hamnade överst i någon feed.

      Ska tillägga att jag personligen föredrar fiskesnack framför andra alternativ!
      Senast ändrad av dr00l; 2016-11-20, 21:51.

      Kommentera


      • #4
        Det finns ju tydliga säsongsvariationer, tycker jag. Sedan köldknäppen kom för några veckor sedan har ju också början på säsongsslutet inletts och därmed mindre forumaktivitet. Det kommer nog igång när abstinensen kickar igång på allvar och abstinensen försöker dämpad med betesköp och betesbygge

        Kommentera


        • #5
          Jag har också märkt detta, många har gått över till FB som tex : https://www.facebook.com/groups/1408825196081942/

          Vi som fiskesnackar får vidga blicken!

          Kommentera


          • #6
            Tittar man på veckosnittet för i år jämfört med förra året så är det ungefär detsamma nu som då. Det är lågsäsong just nu vilket gör att det inte är lika mycket aktivitet som det brukar vara under högsäsong.

            Besöksstatistiken brukar vara som lägst den här tiden på året. Det bästa ni kan göra är att vara aktiva i trådarna och hålla igång till fisket drar igång igen på allvar.

            Att länka till externa sidor är i längden dåligt för forumet. Håll diskussionen här istället för att länka till andra sidor.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

            Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

            Kommentera


            • #7
              OK !
              Per

              Kommentera


              • #8
                Kommer en härlig bild från Harasjömåla.
                Den kopplar inte upp så det blev ingen bild.
                Försöka under kvällen.
                /Ingemar

                Kommentera


                • #9
                  Som amatör flugfiskare deluxe blir de ju inte många pass per år.. Men knep en båge på ca 4 - 4,5kg för ett par veckor sen i Vinnalt. Skönt gung i spöt då det vart en riktigt grävare.. Rusa o böka runt en bra stund.

                  Kommentera


                  • #10
                    Givet att det är lågsäsong nu, men jag tycker mig också se en annan tendens. Om vi generaliserar lite så tycker jag att trådar som handlar om prylar och teknik ofta genererar en massa svar medan trådar som handlar om hur man fiskar, var man fiskar och hur man ska få fisk genererar ganska få svar. Är det så att dom som faktiskt fiskar mycket och borde sitta inne med många svar och mycket information, inte hänger här utan kanske hänger vid vattnet eller i sin båt?

                    Jag känner igen detta från ett annat forum jag hängde mycket på förr, nämligen dykarna.nu. Ett jävla drag när det gällde utrustning, procedurer och vad som var etiskt och inte. Helt iskallt om det blev tal om nya platser att dyka på, eller annat som egentligen hade med själva dykningen att göra...

                    Kanske är det jag som börjar bli gammal och grinig, men jag hittar alltmer sällan något att läsa som intresserar mig på detta forum.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
                    7 svar
                    678 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Fiskare Bob  
                    Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
                    3 svar
                    233 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Arbetar...
                    X