Vision-Classic - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vision-Classic

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vision-Classic

Tjena alla glada! Är det någon här som har testat denna jacka? Är det någonting att ha? Bra pris verkar det vara i alla fall. 869:-

Our all new Classic wading jacket is the best choice for all round use. As most of the fishing is done in good weather conditions, Classic has the necessary light weight and high breathability. It easily packs away in your vest back pocket.

Ideal for fishing in warmer weather but combined with our fleece layering system you can keep warm during cold mornings and evenings without feeling bulky.

Sizes: S – XXXL
    Color: moss green
    Cut full to wear over heavy loaded vest when it rains
    Waterproof and breathable tri-laminate
    Taslan Rip-Stop nylon outer with Teflon coating
    Adjustable hood with shock cords
    Two large Velcro closure front pockets
    Fleece lined hand warmer pockets
    Zippered inside security pocket
    D-rings for zinger and net
    Waterproof Velcro closure hidden cuff design
    Elastic waistband
    Long back design
    Mesh lined

SOURCE = Källa: http://www.visionflyfishing.com/

Bifogade filer
    Senast ändrad av Stizo; 2003-04-11, 19:09.

Jackan verkar ju vara ett klipp.

Men det står ju att det är en typ hyggligtväderjacka, kanske att den är så tunn i tyget att det blir rassel när vinden tar i ordentligt?
    Vad vet jag, skall gå och kolla på den.

Är det du på bilden?
    Vad är det för vadarpjuck du har på dig?
    Senast ändrad av maryland; 2003-04-11, 19:11.
    Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Originally posted by maryland
      Jackan verkar ju vara ett klipp.

Men det står ju att det är en typ hyggligtväderjacka, kanske att den är så tunn i tyget att det blir rassel när vinden tar i ordentligt?
      Vad vet jag, skall gå och kolla på den.

Är det du på bilden?
      Vad är det för vadarpjuck du har på dig?

Nej det är inte jag på bilden. Jag har inga vadar pjuck på mig alls! Brukar inte vada så ofta...

Köpte jackan mest för att ha som en fiskejacka... Verkar vara bra som alround jacka precis som det står på hemsidan.

Har man ordentligt med kläder under så tror jag att det inte är nåt problem alls att ha den när det kryper ner mot +-0...

Se till bara att ha flera tunna lager under med en ordentlig fleece jacka som värmande plagg...

Den skall testas ordentligt i morgon vid kusten...
      Senast ändrad av Stizo; 2003-04-12, 16:25.

Kommentera

"Dansken" kan vara sporting. Är inte säker men det är vad jag tror.
        För det sista som överger fiskeren är ju hoppet!

Kommentera

Originally posted by Tobbe
          Såg på fiske.nu på planket där att någon nämnde att dom köpt en Geoff Andersson jacka hos "Dansken" i Uppsala (vem det nu är) för strax under 1000:-.
          Har en sån jacka själv, och den är kanon bra, så det priset är väl värt en tripp upp dit från upplands-väsby om du "vet/lyckas luska ut" vem som säljer dom.
          Tror rek. priset på jackan i Normarks katalog är strax under 2000:-

Köpte min jacka + brallor på förra årets flugfiskemässa för 2500:- (med mässrabatt) av Sporting, vilket jag då ansåg som en bra affär, i år kostar samma set 3700:- (enligt Normarks katalog iaf.)

kan vara värt att kolla upp iaf............
          Men jag har ju Vision Classic redan! Den fungerade klockrent idag... Tidigt på morgonen kom det snöblandadregn som övergick till regn... Inte det minsta tendens på att bli blöt. Jag är jätte nöjd med jackan... Kan i och för sig vara annorlunda om man skall vada.

Men en Geoff Andersson jacka för under tusen lappen låter nästan för bra för att vara sant... Gubben i Uppsala måste ju gå back per såld jacka...

Kommentera

geoff andersson e ju svin dyrt, men ja vet nåt som inte ni vet... jag kan fiska eller ja menar fixa kläder därifrån för halva priset !! MUAHAHA
            [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X