Fiskesug 2018 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesug 2018

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskesug 2018

Hur mycket längtar man inte efter att våren skall komma med värme och insekter och annat som flugfiske tillhör. Björkapremiären brukar vara början på mitt flugfiskeår. Ser onekligen trist ut med tanke på vädret, Snö och is och minusgrader, Förra året var premiären 11 mars. Nu får man vänta in i April

Törs jag utbrista: Ljuset i tunneln!? I alla fall i syd- och mellansverige
    Click image for larger version

Name:	20180318_145348.jpg
Views:	1
Size:	761,2 KB
ID:	1786501
    Gråt inte...
    båten ligger i vassen still
    full med gäddor och braxar
    full med ålar och laxar
    (Alice Tegnér)

Kommentera

Jag längtar verkligen till slutet av april och in i maj - juni när det är torrflugefiskets högtids veckor här nere. Hoppas att Dagslända kläckningarna blir fina i år.

Tänk att få stå vid Björka dammen igen och se bågen snappa efter diverse kryp i ytan en lugn, varm och stilla kväll. SUCKAR av längtan!

Vädret är ju rena norrland just nu. Men som tur är, brukar det vända och bli vår väldigt fort när det väl börjar här i södern.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2018-03-18, 18:37.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Skall ner till camp myfly om ca 3v, jag hoppas verkligen vädret blivit mer vårlikt då! Iofs har dom haft premiär, men ändå

Kommentera

Ligger i startblocken likt en Usain Bolt. Har visserligen kört 18 pass i havet men den senaste kylan och envetna ostvinden har bara skapat ett uppdämt behov. Har ändå fått uppleva en del vårtecken på Kuststräckan Höganäs o söderut , både lärka och strandskata har hörts och siktats. Några firrar har det blivit men jag väntar på hugget med stort H. Tror att det kan bli ett riktigt race om vinden lägger sig på S-V och det blir ett antal plusgrader. Då är det dags att fiska och inte bara prata utrustning. Kan bli några pass denna vecka och kommande helg om prognoserna håller.
          Snart kör vi hårt folket , då är planen för mig 1pass/dag ( om vädret är ok )
          Sköt om er alla sugna - Peter B

Kommentera

Var på Camp mayfly brostorp redan vecka 1 och camp mayfly norrefors i förrgår 31 mars men fiskesuget är lika stort för det .
            Björka o citadellet för gärna öppna nu så man kan dängta spö.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            146 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jimmykay  
            Arbetar...
            X