äntligen ny rulle!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

äntligen ny rulle!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• äntligen ny rulle!!

Nu ska jag banne mig ge mig ut o flugfiska gädda. Hittade en ny loop graphite på loppis igår. Han skulle bara ha 300pix för den så det var kanonpris!!

Så till helgen blir det nog lite svingade med pålen!

Yoxler, eftersom du uttryckte att du är fundersam över din nya rulle, tänkte jag ge dig några tips.

Som nämnts tidigare är Loops Traditionalrullar inklusive Grafiten, som ju bygger på samma koncept, inga bromsade rullar.
    Man bara sätter an spännskruven så ett lätt motstånd uppstår, sedan har du detta motstånd i båda riktningarna.
    Bromsa med handen.

När du fiskat klart skall skruven lossas något, så att spolen glappar, för att inte hjulen skall skapa minnesrulor i grafiten.
    Detta gäller även aluminiumditon.

Har du köpt den begagnad, kan ju tidigare ägare lyckats skapa dessa ojämnheter i lagerbanan och det är det du upplever som besvärande.

I motsats till dessa rullar, har ju som exempel Okuma Integrity inget som helst invevningsmotstånd.
    Det är en hel del rutinerade flugfiskare som inte gillar detta, pga att rullen kan rulla på lina på egen hand (trassel?).
    Jag har dock inte märkt några problem med denna typ av rullar heller.

Smaksak helt enkelt.
    Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

Tack för tipset! Nä den var ny när jag köpte den...

Att rullar med broms åt ena hållet skulle rulla på lina själv har jag inte hört tidigare Kanske är det sant. Bäst att kolla upp innan jag köper en sådan.

Kommentera

Den rullar på lina medan du svingar spöt.

Vill du sälja Looprullen så köper jag den på stuts.
        Kolla att flugan sitter kvar på tafsen

Kommentera

hehehe tyvärr har jag råkat repa den lite... blir så nrä man använder den ju Förbannat lätt det blev repor i grafiten, men det spelar ju inte ngn roll för funktionen hehe

när jag blir rik och ska köpa en ny rulle kan du få köpa min loop billigt hehe

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
          0 svar
          158 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Jimmykay  
          Arbetar...
          X