2019 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
    Vet inte om jag blir bannad av trådförfattaren eftersom jag kör dobb o fluga, får chansa.
    Det har varit en bra start på året , redan hunnit med 18 pass , 2 av dem på sydkusten/Österlen resterande Skånes nordvästkust.
    Har haft bra flyt och lyckats hitta flera fina pjäser. Toppnumret en praktfisk på 65 och 3.5 kg.
    I morron söndag är det uppställning och läge att utmana " di blanke "
    Peter b
    Fluga och DOBB??? Ve och fasa! Du blir bannad för tid och evighet.



    Nej då! Dobb är ett bra komplement som jag själv använder. Ingen fisketeknik är bättre eller sämre än någon annan. Allt har sin plats.

    Härligt att året har börjat bra med topp på 3,5 kg.

    Kommentera


    • #12
      Söker kvoterat i Västerbotten och hoppas på tre dagar med några vänner. Förutom det så hoppas jag gå långvandringen in i Norge vid Borgefjell igen. Vill fiska källvattnen till Ransarån. Dit vill jag ha med sönerna, om inte annat så för att det är Karaktärsdanande att gå långa distanser och vistas utan telefonnät. Min barndoms å är restaurerad av länsstyrelsen i Jämtland sedan ett par år tillbaka Och jag vill se om något hänt med öring beståndet. Förutom det vill jag prova fiska mer i Ljungan Exempelvis kring Vassnäs. Jag har en hemligjaure Med rejäl öring att besöka Samt att eftersom jag ska vara i sportstugan där jag har en mycket bra å Åtminstone tre veckor Så tror jag att jag ska ha som mål att ta mig ut tio dagar på raken.
      Jag har bara fiskat med fluga ett par år. Min flugfiske teknik gällande kastningen är okej men jag behöver lära mig fiska. Ja ni vet verkligen fiska så att man kan bli en mink. Kommer kräva timmar vid strömmen. Men just detta är mitt verkliga mål för 2019. Ja och så borde jag kanske också fiska lite mer stilla vatten.

      bosse

      Kommentera


      • #13
        Lågvatten och ostvind => nästan inte fiskat. Men två hö på kusten iaf. Hembunden STF-räka. Båda simmar. En under och en över måttet, ca 50 kanske. Ska ut och titta lite ikväll. Vi hade kontakt på ett ställe häromkvällen men ingen ville bita. De får en ny chans ikväll. Flugan i vattnet...
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

        Kommentera


        • #14
          Kom precis hem extremt lågt vatten , känns sådär. Bara smolt. Fiskade 2 lokaler.15.30-19. Gårdagen gav en 35a o en besa på 52-53. Svårt nu ,risk för "gröna ormar" inom kort.
          Peter b

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
          7 svar
          668 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Fiskare Bob  
          Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
          3 svar
          226 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Niklar
          av Niklar
           
          Arbetar...
          X