Kvissleströmmen i Juli - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kvissleströmmen i Juli

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kvissleströmmen i Juli

Hej!

Kommer till att fiska i strömmen i sommar och undrar hur man ska fiska. Har fiskat fluga i många år men har aldrig fiskat harr och öring längre uppe i landet så vill gärna veta vilka torrflugor man ska ha och andra mönster, samt fiskesätt, för att få ett givande fiske. Ska sitta och knyta lite flugor så alla tips är välkomna

Finns det någon DVD som kan vara relevant för sommarfisket i kvissleströmmen?

här har du lite bilder på kvissleharr!!

Skitfiske / Landlax
    Bifogade filer
    Skitfiske / Landlax ( Nu över 240 medlemmar i forumet ;-)

Kommentera

en till på en av sträckorna!
      ang. flugor så kan du testa klinkhammer,superpuppa,tkk,guldribbatharöra,red tag,nattsländepuppa m.m.
      Bifogade filer
      Skitfiske / Landlax ( Nu över 240 medlemmar i forumet ;-)

Kommentera

Tack för det, då blir det tll att knyta lite nya fräsch flugor. Kul att se lite bilder också

finns det någon historia bakom alla fiskarna eller? någon kläckning kanske?

Nu vet jag inte vart polarna hade tänkt att bo ännu men vilka sträckor är det som är bra för flugfiske i juli?

Kommentera

Kvissle

Fantastiskt harrfiske där ifjol. klinkhammer var grymma. Nymf fisket var sinnesjukt fick jäkligt bra på essman special...

Kommentera

Höll på att glömma..

Det finns en specialare för Kvissleharren, binds på #14 el #16 torrflugekrok ser ut som en klinkh. men med svart hackel och påfågelherl till kroppen och sedan en valfri färg till fallskärmen..

Jag är väldigt bra på att förklara....men jag hoppas att du förstår

Kommentera

Tack alla för tipsen, fattade precis vad ni menade Jag ska knyta upp allihopa mönster ni tipsat om. Får väl ta och beställa ett par modeller först som man kan kopiera...

Eftersom jag inte har fiskat efter öring och harr längre upp i landet så är jag lite ovan vid vad det är för insektsliv i juli. Jag vet te x att sjösandsländan kommer till harasjömåla i maj/juni och att getingar funkar kanon efter de första kalla höstnätterna, men vad det är för insekter i kvissleströmmen i juli vet jag inte. Någon som kan förklara lite mera ang det?

Är väldigt sugen på lite harr och öring på torrfluga ska ni veta... jaevligt sugen hehe

nomosd - vad är det för nymfer du fiskade med och var, när och hur? nymffiske låter effektivt men har bara fiskat med typ flicksländor och sånt på våren innan.
              Senast ändrad av Hoodie; 2007-03-08, 15:17.

Kommentera

har varit där 4 ggr o älskar det.blir du utan fisk där så ta en funderare om du ska fiska harr. 3 tips
                1: börja fiska eft kl 21 00
                2:nattsländor(nymph)
                3:hästholmen"där kvissl.str mynnar ut i sjön" tror jag den heter?
                ps mkt.mkt fisk . så ta måttligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av mcflyfisher Visa inlägg
                  har varit där 4 ggr o älskar det.blir du utan fisk där så ta en funderare om du ska fiska harr. 3 tips
                  1: börja fiska eft kl 21 00
                  2:nattsländor(nymph)
                  3:hästholmen"där kvissl.str mynnar ut i sjön" tror jag den heter?
                  ps mkt.mkt fisk . så ta måttligt.
                  låter fin fint. tack för riktigt bra tips.

ska ta ett par för mat bara, blir väl ett par stekta eller grillade på kvällen...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
                  29 svar
                  3 277 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg s1lvertungas  
                  Arbetar...
                  X