Flugfiskekurs - tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugfiskekurs - tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Flugfiskekurs - tips?

    Hej!

    Aldrig flugfiskat men haft det på agendan ett tag och frugan har nu bokat/reserverat en flugfiskekurs som present.

    Det som är bokat är en 2-dagars kurs i enhandsfiske, via fiskeresor.nu Går av stapeln i slutet av mars.
    Kursen hålls i Strömhult, och är egentligen från lunch till lunch med övernattning. Dvs inte riktigt två-dagars utan blir som en hel dag med övernattning.
    Jag går helst en kurs över två hela dagar minst - dvs från morgon till kväll. Speciellt då det blir mörkt relativt tidigt i mars.

    Nu till mina frågor;
    Någon som har erfarenhet av den arrangören?
    Annat tips på kurs att gå? (Fått mandat att söka och välja fritt)
    Utgår från Sthlm och tänker en resväg på 5-6 timmar. Pris ca 4-5000 kr. Behöver inte vara i mars heller.

    Tips emottas tacksamt!



  • #2
    Jag är ingen fena på att svinga dagens stumma fluglinor men i min ungdom var jag nog ganska skaplig på att hantera en dt-lina. Dagens lättkastade linor med klump passar inte min gamla stil så förra året gjorde jag ett besök hos Thomas Berggren på Lilla Malma i närheten av Malmköping.

    Att svinga ett flugspö i två dagar om man är ovan är inte att rekommendera enligt mig, då är det nog bättre att boka upp sig på två helger.

    Jag har bokat den 16:e april vilket ju är under påsken så om det blir för få deltagare ställs nog den helgen in.

    Maten som Thomas fru stod för var helt underbart god så jag fick dessvärre lite paltkoma nån timma efter lunch.

    Jag fick några regnbågar och tappade en skaplig kloss som jag vill ha revansch på i år.

    http://lillamalma.se/

    Kommentera


    • #3
      Här är ännu en duktig instruktör som är licensierad av organisationen Fly Fishers International som jag absolut kan rekommendera.

      http://www.andersflugfiske.se/

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av json95, 2021-08-21, 16:39
      7 svar
      666 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Fiskare Bob  
      Startad av Pellepaltnacke, 2023-10-22, 14:27
      3 svar
      226 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Niklar
      av Niklar
       
      Arbetar...
      X