Grundflugor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grundflugor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Grundflugor

Hej

Har precis köpt ett fjällsländan 5/6 med WF-lina som det ska fiskas mycket med i fjällen efter öring/röding och harr. Kan även bli lite put and take.

Tänkte köpa en bra grund flugor och eftersom man är ny så kikade jag på färdiga askar på flugor.se. Flugasken - Torrflugan, Drömfiskeasken eller favoriten.
    Kan alla dessa flugor fiskas med WF-lina?
    Tänkte sedan komplettera med andra flugor.

Är färdiga askar att rekommendera?

Att linan har beteckningen WF säger inte så mycket i det fallet. Det berättar bara att linan har det mesta av sin kastvikt koncentrerad till ena änden av linan. WeightForward. Men om linan är en flytlina brukar betecknas F så kan du i princip fiska alla typer av flugor som inte är alldeles för stora. Det går ofta utmärkt att fiska nymfer med fluglina ja även våtflugor men vill du ha ner dem djupt eller är det stark ström är en sjunklina i så fall ett bättre alternativ.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

i början är det enklast att köpa en eller två askar färdiga flugor, variera lite mellan torrt, vått och nymfer så är du hemma och kanske någon liten streamer. Storlek mellan 12-18 borde räcka. En vacker dag kanske du vill binda egna men ta en sak i taget. köpe flugor håller ofta rätt dålig kvalité dock vet jag inget om flugor.se dom säljer rätt mycket så dom borde ju fungera.

Skitfiske
      Jonas
      http://www.smackibacken.se Resor
      http://puls.smackibacken.se Blogg
      http://www.bindsex.se Flugor

Kommentera

Om du ska fiska i P&T så bör man inte, enligt mig, inte vara utan ett par Booby fly. Supergiftiga när de fiskas med sjunklina men de är iofs inte lika kul som torrfluga.

Jag fick en gång en fluga som kom från Flugor.se det var dålig kvalite, efter en halvtimmas fiske så började den gå sönder men det kan ju vara skönt att slippa binda dom själv ibkand.
        If we continue to do things as we have always done them, we can only expect to get the results we always have!

Kommentera

om du skaffat strömsländan eller fjällsländan paketet, så ingår flytlinan.
          torrflugor, kläckare och nympher fungerar ypperligt till ditt kit. du kan oxå fläska på m streamers

Kommentera

Jag har också köpt flugor på flugan.se men dom är mycket bättre på fiskeflugor.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            158 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Jimmykay  
            Arbetar...
            X