De filmer om abborre jag sett så sover de på natten
(med huvudet lutandes mot en sten eller liknande.. på morgonen har deras flytkraft ändrats så att de "står på huvudet"!! *sant!!*)
Men det är klart det går nog att reta igång någon borre på sen kväll eller tidig morgon..
Jo så ar det, åtminstone kring hamnpirarna i Malmö där jag har och min bror (Lagunen) har fiskat i många år.
I skenet av strålkastarna jagar abborre, Id, öring, regnbåge och ibland multe efter hästräkor. Flugan jag haft mest framgång med är en vanlig julgran i pärlemo eller hollo-silver, fiskad med snabba decimeterlånga lintag.
Då man ofta ser fisken är det lättar om man har en väl synlig fluga...
Jo så är det, åtminstone kring hamnpirarna i Malmö där jag har och min bror (Lagunen) har fiskat i många år.
I skenet av strålkastarna jagar abborre, Id, öring, regnbåge och ibland multe efter hästräkor. Flugan jag haft mest framgång med är en vanlig julgran i pärlemo eller hollo-silver, fiskad med snabba decimeterlånga lintag.
Då man ofta ser fisken är det lättar om man har en väl synlig fluga...
får ni mycket fisk där? Ska tillbringa en vecka nere i malmö och det hade varit kul o flugat lite i havet. var i hamnen fiskar du o hur tar du dig dit?
har du typ ngn karta eller ngt som du kan visa på?
Kommentera