Gäddtafs ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddtafs ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

oki kan kolla in den!

Jag såg att Orvis tillvkerkar tafsar för flugfiske. De var satan dyra bara. 140 pix för 8st tror jag...

Kommentera

Spunnen lina fungera iaf inte. Gäddor har inte malande tänder (som vi apor har) utan skärande dito. Försök skära av spunnen lina med kniv (det går utmärkt).
      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ska göra ett nytt försök med pro leader då. Har för mig att min börde sig o strulade. Finns det något bra sätt att få dom raka o fina igen?

Kommentera

Tycker inte att man ska krångla till det, fluorcarbon 0,50 duger riktigt bra, har inte förlorat en enda gädda på detta material. Erfarenheten från ismetet är också mycket god. Man måste däremot kolla tafsen efter varje fisk. Den riktigt noggranne kapar några cm oavsett hur tafsen ser ut, efter varje fisk. Att använda Fireline är riktigt vanskligt, den repas väldigt lätt av.
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

fluorcarbon kryllar sig inte? och går den att tvinna och smälta ihop? gillar inte vajerlås när jag flugfiskar nämligen.

Kommentera

Snurra tafsar av t.ex. fox easy twist istället. De håller garanterat.
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av fiskaren!, 2010-02-26, 20:27
              29 svar
              3 272 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg s1lvertungas  
              Arbetar...
              X