Stor dag idag! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stor dag idag!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stor dag idag!

Inga monster landade vill tilläggas från start!

Hämtade upp vännen strax innan kl. 09.00, gäddvädret hängde i luften! Det var första gången jag träffade min gamla gäddflugfiskevän efter tragedin. Oj, tankarna susade genom skallen...

Vilka minnen som väcktes, första gäddflugfisketuren på flera år och facit blev som de gamla minnena även om de stora helt uteblev. Utvadad, grumlig dyvik, ren vasskant och massor av huggvilliga gäddor. Vansinniga attacker, hoppande gäddor, stelfrusna fingrar och en njutning som är obeskrivbar för alla som inte provat på. En trekilos kändes som en 10+ efter att fokusen legat på jerk senaste åren, en kilosfisk gjorde att glädjen fullständigt pulserade genom kroppen. Vinden piskade i nacken samtidigt som regnet strilade ned i 45graders vinkel. Vännen gick närmast land av naturliga skäl och bankade på gädda efter gädda. 10 meter utanför vadade jag långsamt framåt noga övervakande vännens alla rörlelser, med tydliga direktiv dunkande i skallen om vad som måste göras om något hände (112 aktivering med 2 knapptryckningar). Efter 2 timmars fiskande hojtar jag till i blåsten, nu är jag nöjd. Han hade säkert kunnat stå där flera timmar till. Närmare 20-talet landade, mertalet till vännen. Och med två starka minnen från dagen, vännen och gäddflugfisket får man sammanfatta dagen som en av de största i mitt fiskeliv.

/MT

Låter riktigt nice. Måste vara kul att flugfiska gädda, just på grund av att de känns större. Får man fråga vad som hände med din vän?
    Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Fluga gädda idag,,lät fett kul själv fick man hämta upp dom på 8 meter...
      Senast ändrad av jocke_78_; 2007-12-01, 19:33.

Kommentera

Fluga gädda är ju så sjukt skoj, precis som du säger Muskytracker, det är sjukt mycket bättre kännsla i ett flugspö jämfört mot spinn och jerkspön. Att fiska gädda med någon annan metod än fluga är att ta bort en del av upplevelsen

På dom bara!

Kommentera

Vilken högtidsstund Ni har haft för gäddflugfiske är nog den mest spännande och adrenalinstinna varianten av gäddfiske, inget slår känslan i ett flugspö och att köra 5-6 kg gäddor med sånt är en upplevelse som slår allt annat vid samma storlek, och skulle "gammelgäddan" klappa på så blir det garanterat åka av

Kommentera

Telefonsamtalet med dig MT efter er fisketur, bekräftar för mig att du fullständigt struntade i att trofefiskarna uteblev... Ibland kan själva fisket bli en bisyssla..

Mina minnen flög genast tillbaka på min barndom, och min fars sjukdom som mer eller mindre är/var identisk med din vän`s.. Min Far hadde extrem tur, hoppas din vän också har det..

// Abel
            http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Vad har hänt med polaren ?
              Låter lite som en magisk dag de där.
              Keep talking about me, You are just making me famous..
              MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
              www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Fluga är inte roligt, det är effektivt Fan vad avis man blir MT !!

Kommentera

Skall ut en runda imorgon igen för att spä på avisen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                    Skall ut en runda imorgon igen för att spä på avisen.
                    Skall ismeta i flödvatten imorrn

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    146 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X