Ska till Långan och Hårkan och fiske i Augusti och undrar ifall det är någon som varit där i år eller tidigare och vet om några bra platser längs älven?
Har fiskat en del i Hårkan, dock inte i år. FInns många fina ställen. Måste dock kolla karta för jag kommer inte ihåg vad ställena heter.
Men trevligt är det och man slipper ofta vara ensam...
A bad days fishing is better than a good day at work.
Vi fiskade ca 90% av tiden i edsforsen, 1 dag på privatsträckan. Osså provade vi oxforsen en liten stund.
Fisket var inte det bästa men absolut inget att klaga på, mycke smått blev det men en öring runt kilot och några harrar över kilot resulterade resan i.
Jag har fiskat mkt i både långan och hårkan mest i långan men en del i edsforsen , och min farsa har fiskat där i över 20 år. min uppfattning om långan är att man bör känna till ståndplatserna bra för att kunna ha ett lyckat fiske där i alla fall i den övre delen ovanför långforsen , men jag har inte fiskat där på ett par år nu samt att det har gjorts en del biotåpvård så det finns nog fler ståndplatser nu och en aningen lättare att fiska på än tidigare. i långan har det alltid varit dagfiske som funkat bäst i alla fall för harren , superpuppa haröra och sjösandslända, och åsanslända imitationer funkar suveränt. Det går grov harr och öring i ån jag har själv fått harr på 1,3 och farsan har fått på närmare 1,5.
lycka till!!
Kommentera