Sikfiske i Roslagen... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sikfiske i Roslagen...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sikfiske i Roslagen...

Inför Stundande flugfiske efter Sik längs våra kuster, undrar jag om någon har något tips på hotspots längs roslagskusten, Gävle-Stockholm...
    Tips, flugval m m. Allt av intresse

thx
    //Melker Bäckman

Mig veterligen brukar det bottenmetas mest. Tror det är svårt med fluga då dom äter på botten vad jag vet. Själv bottenmetar jag. Inte i roslagen dock. Jag fiskar söder om stockholm i dalarötrakten. Hoppas nån flugfiskare kan hjälpa dig!

Kommentera

Hittade ett bra reportage själv i "Allt om Flugfiske".. Men tips om vatten i roslagen dock... Det är vad jag saknar (så slipper man irra runt i 10-tals mil och leta.
      //Melker Bäckman

Kommentera

Jag har fått några stycken vid Bagghusbron på Väddö,har metat med mask då.

Kommentera

Ursprungligen postat av Melker Bäckman Visa inlägg
          Inför Stundande flugfiske efter Sik längs våra kuster, undrar jag om någon har något tips på hotspots längs roslagskusten, Gävle-Stockholm...

thx
          Norr om Grisslehamn på Riddarskäret mellan Singö & Fogdö brukar vara en bra plats. Har inte varit där själv p.g.av handikapp och rullstol, men jag har sett en del fina fångster hos dom som kommit därifrån. Tyvärr så är det några hundra meter att gå från parkeringen (brofästet på Singö).
          Betr. flugtips så överlåter jag till din egen fantasi.
          Lycka till Gubben2

Kommentera

Ursprungligen postat av Melker Bäckman Visa inlägg

thx
            Du ska tydligen till mina hemmavatten, men deet är lite svårt att ge tips då jag inte om Du ska fiska från land eller båt, var ska Du ha basecamp, hur långt är Du beredd att göra dagsturerna??

Ge mig lite sån info och jag kan ge Dig tips på ställen då jag kan dessa vatten hyfsat bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Jag, Sture, 2025-02-16, 20:20
            1 svar
            347 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Okoun
            av Okoun

Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
            0 svar
            146 visningar