Tjenare, jag skulle vilja pröva att fiska abborre på fluga, men jag har ingen aning om vad jag ska använda mig av för flugor...snälla ge mig lite tips på bra allround flugor för abborre.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
abborfiske
Collapse
X
-
Boopy fungerar ju bra men också andra streamers funkar.
Köpte mina flugor från: www.fiskeflugor.se
Bra service, bra priser och snabba leveranser, är att rekomendera. man kan också köpa från dem på tradera, där heter säljaren: All-flyfishing.
Det handlar inte alltid om att fånga fisk utan också att ha roligt och bra sällskap.
-
Tjena!
Om du söker lite i under flugfiskeforumet så kommer du hitta trådar om det här. Sen måste jag säga angående fiskeflugor.se att jag har tyckt att kvalitén på flugor varit rent ut sagt dålig därifrån. Finns andra nätbutiker som håller mycket bättre klass (väljer att inte nämna några andra här för att visa mitt "oberoende"...)
Men generellt sett. Vad äter abborren där du ska fiska? Räkor, småfisk, grodor, pizza? Hitta sen streamers, poppers, nymfer som passar bra in på det..
/J
Kommentera
-
Okej, synd för dig men flugorna och de andra prylarna jag köpte därifrån var bra men men, kvaliteén kanske varierar.Ursprungligen postat av donking Visa inläggTjena!
Om du söker lite i under flugfiskeforumet så kommer du hitta trådar om det här. Sen måste jag säga angående fiskeflugor.se att jag har tyckt att kvalitén på flugor varit rent ut sagt dålig därifrån. Finns andra nätbutiker som håller mycket bättre klass (väljer att inte nämna några andra här för att visa mitt "oberoende"...)
Men generellt sett. Vad äter abborren där du ska fiska? Räkor, småfisk, grodor, pizza? Hitta sen streamers, poppers, nymfer som passar bra in på det..
/J
Jag vet inte så mycket om aborrefiske på fluga men jag håller med om att poppers fungerar bra också!
Vill inte bli ovän med nån så jag hoppas att du inte tog illa upp att jag skrev det jag visste
www.flugor.se har ju också bra priser...
MVH: MikaelDet handlar inte alltid om att fånga fisk utan också att ha roligt och bra sällskap.
Kommentera
-
Hehe...ingen som helst fara. Generellt sett tycker jag att det är en av de bättre funktionerna med forum etc att man kan få lite feedback från andra som handlat på olika ställen. Flugor.se har jag haft mycket bättre resultat med jag oxå. Sen bör det väl påpekas att jag bara handlat från fiskeflugor 1 gång så där är väl nackdelen med forum, att jag har haft 1 dålig upplevelse och sen "bad mouthar" det. Kan ju varit ett undantagsfall det som hände mig.Ursprungligen postat av Botten_Mete Visa inläggOkej, synd för dig men flugorna och de andra prylarna jag köpte därifrån var bra men men, kvaliteén kanske varierar.
Jag vet inte så mycket om aborrefiske på fluga men jag håller med om att poppers fungerar bra också!
Vill inte bli ovän med nån så jag hoppas att du inte tog illa upp att jag skrev det jag visste
www.flugor.se har ju också bra priser...
MVH: Mikael
/J
Kommentera
-
Har inte kollat de äldre trådarna som nämndes, så jag kanske upprepar något, men jag har haft löjligt bra abborrfiske på streamer med silverkropp och röd marabouvinge (gärna ögon också). Jag säger röd Sara om dem, men det kan vara fel... Det är i stort sett den enda fluga jag fiskar abborre med där jag bor.
Kommentera
Kommentera